Summa sidvisningar

måndag 24 maj 2010

Kobrastyle!

Min man vill att vi säger upp vårt fasta telefonabonnemang för gott bara för att det är så inibomben dyrt. Man ringer för typ ingenting, och ändå så slutar räkningen på typ tusennånting.
Så visst. Jag är inne lite på hans linje MEN telefoner är ju så snygga! VÅRA telefoner är iallafall så snygga! Vem vill ha en mobil när det finns röda Dialoger med snurrskiva eller vackra gamla Kobra-telefoner som är så tunga att armarna domnar bort? Vem? (Lena K - ta ned handen!)
Idag kom jag hem med en jättefin gammal Kobra i ORIGINALKARTONG. Beige i och för sig - men vad fasen! Kobra som kobra.
Ibland är det allt bra att ha en gammal pappa med stofilvarning på......

Dagens låt: 5705 - City Boy.
Kommer du ihåg ditt första telefonnummer? Från när du var liten alltså?
Mitt nummer hem var: 11 51 43. Bara den sifferkombinationen gör mig nostalgisk. Aaaah, ljuva, ljuva 70-tal (och 60-tal...)

7 kommentarer:

Anonym sa...

16 29 22 ringde man till Karlssons på Birger Jarlsgatan 7A!/S

Anonym sa...

16 55 42 var mitt nummer. Svart ful bakelittelefon - kommer du ihåg Mirre?
/LK

randigkatt sa...

Hej på er gamla österängsbor!
Det sjuka är att jag kom ihåg era nummer också.
Och Forsberg hade 11 51 80. Nästan som jag! Det kändes som om vi var ett eventuellt par bara för att våra nummer var så lika. Patetisk någon?

Barasara sa...

Ha, jag kommer ihåg mitt eftersom mamma och pappa har precis samma fortfarande. 137716
Och jag har ju tänkt till när jag valt mitt mobilnummer 837716

Däremot kan jag leka med att försöka komma ihåg mitt Norrpannummer 011-127911 eller min bästis Annas limpannummer eller det hon har nu i Stockholm eller...

Anonym sa...

Mirre kommer du ihåg vem som hade: 14 10 20?
13 79 20?
/LK

randigkatt sa...

Jag tror det. Repo och Mini?

Anonym sa...

Yes, Mini