Summa sidvisningar

måndag 14 juni 2010

Fy för E621!

Nu är det skarpt läge - håller precis på att läsa Den hemliga kocken (jag är hopplöst efterbliven som vanligt. Alla läste ju den för tre år sedan typ) och efter att ha varit litelitelite medveten så är jag nu multograndesupermegadeluxe-expert på innehållsförteckningar.
Idag när jag snitslade mig fram i affären så blev matkassen betydligt mycket dyrare än vad den brukar. Det blir gärna så när man skippar alla lågpriser. Billigt = oftast skräp. Det har Mats-Eric lärt mig.
Brödhyllan fnyste jag bara åt när jag gick förbi den. Jag satte istället kurs mot dinkelmjölet. Här ska det baske mig inte komma hem några otäcka enzymer och aspartamer och azo och monodiazipimer eller kaliumsorbater inte. Naturligtvis ska det vara så naturligt det bara kan bli. Jajjemän!
Jag är medveten som sagt. Mig lurar ni inte. Nu måste jag bara komma på ett sätt att kringgå det ledsamma faktumet att chips innehåller MONONATRIUMGLUTAMAT. Att jag inte redan kolat av cancer är ett sant mysterium. MONONATRIUMGLUTAMAT - ska det verkligen vara nödvändigt att slabba på det på chipsen? Estrella kan känna sig säkra på att en viss person kommer ställa dom till svars för det här. Mycket säkra.

Dagens låt: Gimme gimme gimme - Leather Nun.
Ge mig nya duntäcken. Ge mig en ny soffa, den gamla har fem år på nacken och är redan kajko. Ge mig en ny Volvo för en sisådär 10.000:-. Ge mig ommålade väggar. Jag blir glad då.
Website counter

Inga kommentarer: