Summa sidvisningar

söndag 26 september 2010

Sunday bloody sunday

När jag jobbade på AMA så var det en man där som hade som uppgift att se till att så fort det blev ett frisksportsjippo - ja, då ordnade han så att vi "ställde upp".
Jag blev till exempel meddragen på något som obskyrt kallades "Blodomloppet". Mycket skeptisk och mycket motsträvig var jag in i det sista. Jag är tyvärr av den bekväma sorten.
Nåväl. På dagen B anlände vi till en gigantisk fotbollsplan. Musiken pumpade ut ur högtalarna och det var flera tusen hurtbullar där. Och så jag.
När starten gick så gick vi också. Jag och några kollegor. De gick inte precis sakta, de gick ganska fort. Man hejade på personer man kände till höger och vänster. Travade på, babblade, skrattade, hejade lite till. Mot slutet hade jag fått upp en sån ånga att jag ville börja kuta. In i mål. Vi fick medaljer om våra halsar (!!), frukt och fina orangea tröjor.
Nu började det roliga. För i slänten hade ens lag som man var med i dukat upp till picnick. En hel jädra matkasse fick vi av sponsorerna att hugga in på. Det var lax, potatissallad, hommous, yoghurt, dricka, bröd, smör och några skumma gojibär. MUMS! Vad kul det var att motionera då! Himla kul alltså!
Så för att visa min tacksamhet så ska jag nu bli blodgivare eftersom Blodomloppet liksom gick ut på det. Imorgon är det dags. Wish me luck!

Dagens låt: Give blood - Pete Townshend.
Dagen efter loppet så satt vi på jobbet och fikade och den ena efter den andra hade historier om blodgiveriet. En hade blivit nekad att bli blodgivare eftersom hon vägde för lite (ingen risk att det händer mig), en annan hade en man som gav blod och då hade dom plötsligt sett att han hade för lite vita blodkroppar (hej Tuppen!) och ja, ni förstår. Att ge blod är en fin sak men det är också bra eftersom det är lite utav en hälsokontroll.
Spännande det här känner jag.....



Website counter

2 kommentarer:

Anonym sa...

höga förväntningar, högt fall!? Du får en guldstjärna ändå eftersom du i alla fall försökt! ps. roligt att höra att du gillade jippot trots protesterna innan ds. Kram Tuppen

randigkatt sa...

Fy fasen vad snopet. Jag fick inte bli blodgivare för att mina ådror var för svåra att komma åt.
Jag som kände på mig att jag hade så mycket bra blod att ge....Blä.
...det är tur att såna som PI finns så man tar sig i kragen....hört nåt om tjänsten? Kram M