Summa sidvisningar

torsdag 30 september 2010

Finn fem rätt!

Du är kvällstrött, huh? Orkar inte gå en tipspromenad? Då kör vi en här och nu istället. Rätt rad belönas med bra hårdagar, lyster i huden och lycka i minst sju dagar. En hel vecka alltså! FRÅGA 1: Vad pratade jag mest om på skolgården idag?
1. Helikoptrar (med Martin, 9 år)
x. Getter (med Sandra 11 år)
2. Bajs (med Kevin 8 år)

FRÅGA 2: Vad fick vi för mat i skolmatsalen idag?
1. Pizza eller fiskgratäng.
x. Skinksallad eller vattnig grönsakssoppa.
2. Tacos eller lasagne.

FRÅGA 3: Vilket har varit mina största i-landsproblem idag?
1. Lillfingernageln har gått av.
x. Det luktar från kattlådan TROTS alla sprejjer jag köper/köpt.
2. Nickelback har spelats fem gånger på radion.

FRÅGA 4: Hur många gånger fick jag säga till barnen att de skulle komma och äta?
1. Bara en gång. Rekord!!!
x. Tre gånger - preciiis som vanligt.
2. Typ fem gånger - fatta att man lätt förvandlas till en rasande furie!!

FRÅGA 5: Vilket är mitt bästa fynd på second hand i veckan?
1. En dansk lampa (dansk extrem design!) för bara 120:-
x. Ett jättefint Marimekkotyg av Maija Isola för endast 50 riksdaler.
2. En supersnygg kudde från Svenskt Tenn för 30:-

Well. Ska det bli några bra hårdagar eller?

Dagens låt: Friday on my mind - Gary Moore.
Fredag imorgon. REDAN! Vart tar veckorna vägen? Det känns som om veckorna bara består av måndag, torsdag och lördag numera. Håhåjaja. Ockockock.

3 kommentarer:

Anonym sa...

...kraxpelax? Min rad blir XXX XX. Såg dig och skägget allvarsamma (trötta?) i bilen senare på eftermiddagen, du måste pratat om getter hela dagen;)))))Kram! Tuppen

Barasara sa...

Vinner man? Och när avslöjas rätt rad? Min rad:
x
1 (med reservation för x då det är den enda rätt du så målande beskriver...)
2
x
x

randigkatt sa...

Kära tävlande!
Den rätta raden är: 1x1 xx. Således vann Tuppen över (panel)Hönan!
Grattis till de bra hårdagarna, Tuppen, nu behöver du inte ens använda din fina, röda kam ju. (OBS! Skämt!)