Summa sidvisningar

söndag 2 september 2012

No sweat!

En dag utan loppisfynd är ingen riktig dag. Så är det om man heter Mirre. Och idag är det en riktig dag. Drog nämligen med mig hela familjen under vilda protester till Hovslätt idag på morgonen. Via facebook hade jag snappat upp att det skulle vara en stor bakluckeloppis på en idrottsplan och det får man ju inte missa för allt smör i Småland.
Väl där så insåg man snabbt att det handlade mest om barngrejor. Helt okej med mig. Jag fyndade ganska många märkeskläder för 5:- och 10:-. Inte illa när det står PO.P och MOLO på plaggen. Träffade dessutom en av radioproducenterna som hade stekhett skvaller att delge. Uppskattat!
Fast fyndet med stort eff var nog ändå en sexpack med DEO från Eucerin. Sex stycken normalstora deoflaskor, INPLASTADE, för hela 5:- (fem) kronor! Observera: inte styck utan för allt. Rubbet.
Nu kan jag lugnt och tryggt svettas oceaner i nya radiohuset.
Livet är underbart. Loppislivet iallafall.

Dagens låt: Running free - Iron Maiden.
Gick och köpte ett löparset på Stadium i fredags. I morse var det dags för premiärturen. SÅ SKÖNA brallor, men dock, en plump i protokollet: det känns ju för fasen som om man ränner omkring NÄCK ute på stadens gator. Slimmade brallor och en jacka som inte går ned över över röven - nakenhetsfeeling.
Fast det är väl så man ska se ut, tydligen. Och eftersom det känns så LAMT att komma gående i kejsarens nya kläder så måste man kubba/lubba. Och det är ju trots allt det som är meningen till syvende och sist.
Jag säger som Göran Rydh sa: Keep on jogging!

2 kommentarer:

Sparkling sa...

Har sagt det förut, men alltså, jag är så AVUNDSJUK på loppistätheten där du bor. Här känns det som att det är en loppis i halvåret när det inte är högsommar, och när det är högsommar så invaderas varenda sketen idrottsförenign av Österlenstockholmare som tillintetgör många möjligheter till superfynd.
Löparset=GULD. Tycker det är betydligt roligare att springa i "riktiga" löparkläder än i lufsig 70-talsjogging. Häng med till Tjejmilen 2013 nu!

randigkatt sa...

Hej! Ja, här är det nästan lite FÖR loppistätt, faktiskt. Det är inte bra om man som jag lätt överdoserar. Mina källarförråd bågnar och jag bara fyller på mer och mer. Jag kan skicka ner lite till dig om du vill. Böcker? Tyger? Barnkläder? Antika kasperdockor? Ryamattor? 70-talstapeter? Säg bara till.

Tjejmilen låter skrämmande OCH lockande. Jag har fortfarande för kass kondition....jobbar på att förbättra den, så kanske! 2013 då?