Summa sidvisningar

fredag 22 mars 2013

En glamourmodell bjuder till





Livet har sina vägar. Om det inte varit så att en snurrig tant från arbetsförmedlingen gått fel så hade jag aldrig börjat på TILT, skivaffären i Huskvarna, och om jag inte hade börjat där så hade jag aldrig träffat Roland och om jag inte träffat Roland så hade jag aldrig börjat på Södra Vätterbygdens Folkhögskola och hade jag inte börjat där så hade mitt liv sett bra mycket tråkigare ut.

Och så nu idag då. Hade jag inte fått ett ryck och tagit en promenad i allt för många deprimerande minusgrader och allt för tunna kläder (jag borde stannat inne) så hade jag aldrig gått förbi den lilla AudioVideoaffären på Esplanaden. Jag hade aldrig stannat till framför deras ytterdörr för att där få se den lilla oansenliga A4-lappen som någon versalälskande klåpare slängt ihop i sitt publisherprogram på datorn.
"PÅ VÅFFELDAGEN, 25/3, BJUDER VI PÅ VÅFFLOR, KAFFE OCH LÄSK. DE FRASIGA VÅFFLORNA SERVERAS AV GLAMOURMODELLEN CHRISTINE! VÄLKOMNA!"

Nu råkar jag vara en sån som inte ser fram emot våffeldagen speciellt mycket och en som förmodligen inte heller gör det måste väl vara den där stackars glamorösa Christine. Tänk att gå omkring inne i en hyfsat liten och dammig ljud- och bild-butik, i HUSKVARNA, på självaste våffeldagen och mingla med....ja, vem då? Ägarna? (tre män) eller kanske Rolf, 65, som tyckte att det lät lite lockande, nej förresten, HEMSKT lockande, med en modell som lättklädd (hoppas Rolf iallafall!) svassar runt med en bricka full av frasiga våfflor bland alla sladdar, kameror och platt-tv-apparataturer.
Ja, jösses. Om jag får fundera tio sekunder så kan jag komma på typ 5255 andra jobb som jag hellre skulle göra än att vara glamourmodell i Huskvarna. Iallafall på våffeldagen.

Dagens låt (eller nja, ett helt album): The wall - PINK FLOYD.
Idag ska det ske. Vita fulväggen i köket ska gömmas undan. Fototapeten har anlänt och nu ska den upp med hjälp av våra ytterst darriga fingrar. SKIT att man inte hade klart med detta INNAN alla skåp och lister var uppe. Nu blir det istället ett himla mätande och måttande och skärande och missar man på millimetern så kommer hela väggen att se lattjolajban ut. Fast på ett klåpigt sätt.
Oh, du store tapetgud, hör vår bön. Se till oss som nervösa hantverkare är. Vart vi oss i världen vänder har vi tapetklister på våra fumliga händer. Ske din vilja. Såsom i tapethimmelen så ock på väggen. Amen.


1 kommentar:

Lena sa...

Jaha, lycka till då med fototapeten :) blir kul att se vad ni valde.
AMEN !