Summa sidvisningar

onsdag 6 mars 2013

Looking out my backdoor

Konstigt hur livet kan förändras över en natt. Oftast i positiv bemärkelse som i "Hon blev stjärna över en natt!" osv, ja, ni vet ju.
Men nu handlar inte den här bloggen om lyckliga företeelser eller normala människor. Nej, den handlar istället om tandvärk, arbetslöshet, vattenläckor i kök, borttappade mobiler, stressade, extremt trötta personer och bråkiga ungar.
Och så handlar den om hur saker kan förändras över en natt som sagt var.
Igår kunde jag sitta vid datorn, helt enkelt bara sådär.
Idag vid datorn: Men vad suddigt jag ser! Är det för att jag är nyvaken? Nämen, nu har jag varit vaken i tre timmar och ge mig ett F, ge mig ett A, ge mitt ett N!
NU HAR SYNEN FÖRSÄMRATS PÅ NÅGRA YNKA NATTIMMAR!
Alltså måste jag ha läsglasögon när jag sitter framför datorn från och med nu.
Kul. Jättekul. Jag tar och ringer Micael Bindefeldt på direkten och ber honom arrangera en jättefest så att vi kan fira loss.

2013-03-06- dagen då köket blev klart (bra) OCH då jag blev en brillgök (dåligt).
Ett fyrfaldigt leve för världens bästa år!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror bara dina ögon tyckte det var nog nu, de har gett dig respit en tid att komma till sans och förstå att du är en brillbrud och när du envisats med att inte vilja förstå det så kom panget på den här sidan av året...och jag är helt säker på att du är ur-snygg i brillor!/ sickan

randigkatt sa...

Nää, tror du verkligen det? Ja, hur som haver så håller jag mig bara till läsglasögon än så länge...någon optiker har jag inte råd med för tillfället.
Tack för duvetvad!