Summa sidvisningar

torsdag 14 mars 2013

Välkommen in!

24 januari kom jag hem till ett kök där det droppade från taket och rann längs med väggarna. Den paniken alltså! Sjutton hinkar, arton sorger och trettiofem bedrövelser senare har vi ett splajdans nytt kök. Worth waiting for!
Tuppjuck! Skitsnygg bonad, endast tio pix på Erikshjälpen.
Blå pall blev gul efter väldigt många om och men. Kattduken - fin, va?

Alla kokböckerna i en hylla från MIO som var ungefär 500:- dyrare än vad jag egentligen kunde acceptera. Tavlan till vänster - ett loppisfynd som inte bara jag i den här familjen gick igång på. Vissa grejer bara måste man ha!

Draperi från Myrorna. 75 riksdaler. Klart prisvärt tyckte min plånka (frän slang för plånbok).

Favoritkuddarna i den gamla röda, numera gula, kökssoffan från 1800-talet.

Fler loppiskuddar. Soffan är fortfarande G U L.
Pryttlar. Allt loppis.
Kulturhusets loppis gör man också fynd på. 20 kronor kostade den här skitsnygga saken. Bra! hör jag att plånkan ropar inifrån min väska i hallen nu.

Avlastningsbänken fick en skiva av massivt trä som skars ut från bänkskivan (diskbänken). En sorts återvinning även där.

Vit, stor och MYCKET irriterande vägg. Måste. Ha. Fototapet. Kruxet är bara att vi träter om vilken. Återkommer med bild OM jag vann striden.

Sådär ja. Nu är ni varmt välkomna att hälsa på!

4 kommentarer:

Anonym sa...

tusen tack för titten! väldans fint blev det tycker jag, härliga detaljer och den gula soffan= fin! jag tror jag ska fundera på att måla min hallsoffa gul.../ sickan

Sparkling sa...

SNYGGT! Stå på dig om fototapeten! :-)

Barasara sa...

Så snyggt. Röda köket från Brahegatan ger det tio poäng av tio!

Lena sa...

Yes, vi kommer på påsklovet och inspekterar mera. Okej ?