Summa sidvisningar

måndag 13 mars 2017

Döden tänkte jag mig så


Bloggutmaningarna haglar från södra Sverige. Nu tyckte Anna att utmaningen skulle handla om döden. Livat!

1. Hur vill du dö om du får välja? 
Jag vill inte dö men om jag verkligen måste så kan vi väl ta natten efter min 100-årsdag. Det har precis hållits en stor fest till min ära och alla barn, barnbarn och barnbarnsbarn är hemma hos mig. Vi har mumsat smörgåstårta. Det har hållits tal, det har skrattats, jag har känt kärlek. Eftersom jag bor så spatiöst (vann flera miljoner på Lotto när jag fyllde 65 precis lagom till pensioneringen) så ska alla sova över hos mig. Efter att alla har sagt godnatt och jag har fått både barnkramar och barnpussar så somnar jag. LYCKLIG. Jag vaknar inte mer.

2. Vilka blir dina Famous Last Words?
Skönt vore väl om jag kunde säga "Åh, vad jag är nöjd med allt!" och verkligen mena det.

3. Vilken sång spelas på din begravning?
Innan har jag sagt att mystiska "Tänd på" av Kent ska spelas. Kan fortfarande tänka mig den. Den får symbolisera att jag vill att ljuset ska segra över mörkret. Pretentious? Moi? Oui! Kan även tänka mig "En stund på jorden" med Laleh. Vilken sagolikt magisk låt det är alltså.

4. Finns det ett liv efter detta?
Jamenvisst. Hur kommer det sig annars att man känner massa människor utan tillstymmelse till foliehatt som faktiskt varit med om övernaturliga saker? Och då menar jag inte saker som att någon har plockat ur diskmaskinen när man kommit hem från jobbet eller att det inte ligger några kastade kläder på golven i ungarnas rum. Utan om SPÖKERIER alltså. Män i sydväst och gummistövlar som kommer inklafsandes i ens sovrum på natten och skäggiga, rödhåriga män som uppenbarar sig i ens spegel till exempel. Avlidna personer som gör hembesök helt enkelt.
Dessutom är jag fascinerad över att man känner sig så bekant med vissa personer DIREKT och vissa personer tål man knappt utan att man ens fattar varför. Är inte det väldigt märkligt? Och alla människor, UNGA människor, som verkar ha en gammal själ? Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker att det osar REINKARNERING jag.

5. Slutligen står du där vid porten. Vad säger Sankte Per när han ser att det är du som knackar på?
Perra ja...vad säger han? Kanske nåt i stil med "Hej Mirre! Vad du är efterlängtad! Din undulat Nicke är här och alla dina katter har väntat och väntat och eftersom du varit så snäll mot djur under din levnadstid så har vi ställt i ordning ett himmelrike för dig, en alldeles egen djurfarm. Visst gillar du lemurer, getter och grisar?"

JAG VILL BLI FRYSTORKAD.

2 kommentarer:

Sparkling sa...

"Och då menar jag inte saker som att någon har plockat ur diskmaskinen när man kommit hem från jobbet eller att det inte ligger några kastade kläder på golven i ungarnas rum". HAHAHA, det går ju inte att rubricera som övernaturligt för det HAR JU ALDRIG HÄNT! :-D

randigkatt sa...

...nä, där har du en poäng! :-D