Summa sidvisningar

tisdag 21 mars 2017

Jag är er nya programdirektör!

Och nu är det tv vi pratar om. Lördagskvällarna suger för det mesta, ALLTID, och därför har jag blivit inringd av ANNA att skapa den perfekta tv-tablån från kl.18-24. En lördagkväll då alltså.
Problemet är ju bara det att varenda uteställe hade fått stänga ned sin verksamhet om jag lade tv-tablåerna. INGEN skulle ju kunna gå ut! Alla skulle sitta som klistrade framför tv:n för alla i hela världen har ju exakt samma smak som jag. Och ingen kan det där med att kolla på SVT Play heller nu när jag tänker efter. Jag gör oftast det. Tänker efter alltså. Efter efter.

Här är den perfekta lördagskvällen:
Kl.18: Comic Strip ger BAD NEWS - dokumentären. Ni vet den där Rik Mayall har världens fulaste svarta hårdrocksperuk och han spelar bas. Den. Så vansinnigt kul.
Kl.19: Lära för livet - 70-talsserien signerad Carin Mannheimer. Såg den själv när jag gick i sexan och tänkte att "är det så där att gå på högstadiet?" Stentuffe mopsige Stefan som var snygg men farlig, lärarna som man tyckte synd om, kläderna, frissorna. Ja, detta vill man se.



Kl.19.30: Goda nyheter. Nyheter från hela världen som talar om positiva och bra saker som hänt. Världsfrånvänt? Nä, nu är det helg och lördag. Vi måste få vila våra huvuden från flyktingströmmar, krig, svält och elände några minuter under veckan iallafall. Nu är det jag som bestämmer.
Kl.20: Dom kallar oss white trash - en dokumentär från förorten. Vi får bl.a följa Sonny och Sandra - ett par som gått i "livets hårda skola" och vi får även hänga med Mona när hon shoppar loss på bidragspengar i varghoodieshopen. Och så kommer vi stifta bekantskap med Conny som bor i en husvagn tillsammans med sin schäfer och som försörjer sig som tatuerare. Del 1 av 15.
Kl.21: Stranger Things, säsong två. ÄNTLIGEN! En av världens bästa tv-serier är åter igen här med tio nya avsnitt.
Kl. 22.30: Utekväll. Ny programserie! Häng med på ett uteställe fast du är hemma liksom. Ikväll live från puben Murphys i centrala Jönköping! Försök hålla koll på hur många personer du kan hitta som har spindelnät tatuerade på halsen! Kommer Weine att bli utslängd? Är världens sämsta liveband på plats som vanligt? Kommer Roine, 57, att spela luftgitarr när världens sämsta liveband försöker sig på Born to be wild? Vem hånglar med vem? Kommer Raija-Liisa visa tuttarna? Missa inte denna utekväll på "Murfan"! 

Nästa lördag: Utekväll på Pizzeria Viking i Huskvarna.

Gonatt.

3 kommentarer:

Sparkling sa...

{h fy fan vilken bra! Ska vi starta en egen tv-kanal?

randigkatt sa...

Ja det tycker jag! När kör vi igång? På lördag?

Sparkling sa...

JAAA!