Summa sidvisningar

fredag 10 mars 2017

I väntan på mitt nya liv


Bloggutmaning REINKARNATION. Anna har redan reinkarnerats och nu är det min tur.

1. Om jag återföds som djur...vilket vill jag bli då?
Det verkar så übercoolt att kunna flyga så fågel får det bli. Skrattmås då. Jag gillar att skratta. Jag ska bli den skrattigaste (skränigaste) av dem alla och jag ska häcka på Gotland för Gotland gillar jag.



2. Vilken person vill jag återfödas som? 
Då måste det bli en rockstjärna, en gitarrgud helt enkelt, som killarna och tjejerna dånar när de ser och hör. Skulle vilja uppleva den där känslan att kliva in på en scen och mötas av ett skrikande publikhav och så riva av första ackorden och bara känna hur jäkla BRA man är. Att det här KAN jag! Och folk älskar det! Kick some ass motherfuckers!
Men jag ska faktiskt vara en snäll och ödmjuk stjärna som har stor integritet och jag ska inte utnyttja en massa groupies och jag lovar att inte slå sönder hotellrummet. Får jag välja utseende så skulle jag vilja se ut som Robert Plant och spela gitarr som Angus Young. Jag kommer dock INTE ha shorts och skolväska på mig. Lovar det redan nu.


3. I vilket land vill jag hamna?
På andra sidan jordklotet som lite omväxling. Vurmar ganska mycket för Nya Zeeland så det landet får det bli. Jag ska bo på landsbygden och det är höga berg och sjöar och hedar men ganska nära en stad. Just där jag bor hänger ofta Peter Jackson, han med Sagan om Ringen-filmerna ni vet. Han rekar  runt mycket i området. Ibland dricker vi kaffe ihop på verandan. Han klappar min tama get och berömmer både mitt kaffe och utsikten och vill jag kanske ha en liten roll i Sagan om Ringen 12?
Tja, Peter, jag kan väl få suga på den karamellen ett litet tag.


4. Berätta lite om min nya partner som nyreinkarnerad!
Är jag en manlig skrattmås/gitarrist eller ska jag utgå från att jag är så att säga mitt gamla vanliga jag som hamnar på andra sidan och nu ska det till att vankas livskamrat i nya livet? Så får det bli istället.
Okej. Min nya man jobbar som någon form av djurrättsaktivist och ganska ofta tar han hem djur som det är lite/ganska mycket synd om och som jag får förmånen att förbarma mig över. Min nye man är skitduktig på att laga mat och han extraknäckar som stand-upkomiker då och då. Han är skitrolig, jättesnäll, smart och prestigelös. Och så lagar han som sagt alltid maten. Han lagar mat. Sa jag att min nye man var duktig i köket förresten? Han är nästan en stjärnkock som bara är oupptäckt. Mmmm. Mat.

5. Vad kommer jag ha för jobb i mitt nya liv?
Här tänker jag i termerna antingen "världsförbättrare" eller "den eviga assistenten". Antingen att hjälpa barn på barnhem, tvätta oljeskadade pingviner eller att assistera någon. Jag väljer det sistnämnda efter som att jag är smashing good på det. Inbillar jag mig iallafall. Mina pingvinkunskaper är det däremot sämre ställt med. 
Jag är ingen ledare/chefstyp men jag är bra på att vara den där lilla spindeln i nätet, den i bakgrunden som gör en himla massa nytta utan att synas. Och hörru Anna! Även jag skulle göra mig bra i poliskretsarna. Vi kan ju jobba ihop! Jag är den där personen som kan konsten att snoka upp spår, personer och udda sammanhang. Kurt Wallander - du kan ringa redan i det här livet egentligen. Jag är ganska sugen på att hjälpa till i krångliga utredningar och känner mig redan helt övertaggad. Ska vi säga en 40%-ig tjänst typ? Tack, bra, då hörs vi på måndag. Tjing!

Inga kommentarer: