Summa sidvisningar

lördag 21 juli 2012

När vi gräver guld i Huskvarna

Idag har det hänt. Jag har gjort MITT LIVS FYND! När jag var nere på loppisen tidigt i morse så kom en kille jag känner och tipsade mig om en loppis här i Huskvarna. Eller loppis och loppis - det var en man som sålde ut allt från hans gamla mammas hus. Nu tackar jag min lyckliga stjärna för att jag verkligen åkte dit. Huset var totalt nedgånget men HJÄLP vad prylar det fanns och HERREGUD vad mycket tyger! Jag var svimfärdig där bland alla kartonger. Jag hittade den ena godbiten efter den andra ( för er som undrar: jag ÄLSKAR gamla tyger och jag säljer av det mesta för att få in pengar till det dagliga levebrödet) och snart hade jag fyllt en hel j-a fucking flyttkartong med det ena tyget snyggare än det andra.
När jag skulle betala var jag lätt nervös. Vad skulle gubben begära?
"Tja, 500:-?" sa han.
"?" sa jag.
"Vad vill du betala då?" undrade han vidare.
"Jag kan säga som så att jag har faktiskt bara 300:- med mig" sa jag.
"Okej".
Det var det skönaste okejet jag upplevt under alla mina 29 år. FATTA VILKEN LYCKA!
Jag svävar två decimeter över marken idag. Och det bästa av allt....på tisdag ska jag dit igen och rota.

Så här måste Nirvana se ut.

Inga kommentarer: