Summa sidvisningar

onsdag 30 september 2009

Filmtips från en som är lite efter sin tid

Jag är lite efter min tid. Lite bakom. Jämt. Till exempel så ser jag filmer åtta månader senare än alla andra men om det finns någon där ute i cyberspejs som känner sig besläktad till mig så bara måste jag låta meddela: Missa inte Lukas Moodyssons "Mammut" för allt i världen! Mycket bra, mycket rörande film.
Jag såg den ensam en lördagkväll och tänkte "den här bara måste Skägget se" så jag satte på filmen på söndagmorgonen och mer eller mindre tvingade den motsträvige, bakfulle, att kolla tillsammans med mig ytterligare en gång.
Skägget gillade den. Jag gillade den. Vad väntar ni på? Se den!

Dagens låt: Moviestar - Harpo.
Tycker att det är särskilt schysst med filmer där man slipper känna igen varenda nuna och jag hade till exempel aldrig stött på denna Michelle Williams förut. Tror jag iallafall. Annars så kan hon ju inte gjort något vidare bestående intryck. Något som hon faktiskt gör i Mammut.

Website counter

1 kommentar:

Lena sa...

Michelle Williams... en gammal/ung skådis från Dawsons Creek och spelar även i Brokeback mountain, med flera filmer - hon är grym.