Summa sidvisningar

tisdag 13 juli 2010

Sjuk av Puk

Mirre + ny teknik = falskt. Allt med knappar, allt med sladdar...uhh...krångligt. Jag håller envist fast vid alla gamla manicker och köper aldrig nytt förräns jag absolut måste.
Nu blev det tragiskt nog ett måste här alldeles nyss. När vi var på Gotland så laddade min mobiltelefon (sex år gammal, ful som stryk, ingen kamera men den funkade och jag kunde ringa, sms:a samt ha den som väckarklocka, bra)
ur och när jag kom hem och hade laddat den så hade jag glömt pinkoden! PANIK! Och vad gör man när man får panik? Jo, man ränner iväg helt orationellt till MediaMarkt och införskaffar en ny (se bild) för 399:- MED KAMERA!!! Det tyckte jag var ett riktigt kap. Ringde Telenor och anmälde att jag behövde en ny PUK-kod. Väntade i fyra dagar och äntligen! En ny kod! Mobilen hoppade igång, kameran funkade och allt var frid och fröjd i typ tre minuter. Ända tills jag inser att alla telefonnummer till mina kontakter är borta! FAAAN!
En bekant rådde mig att ta den gamla telefonen och kopiera över numren. Åååkej? Leta efter gamla telefonen, det vill säga den jag precis gett till Wendy som leksak, och naturligtvis så är telefonjäkeln borta. Wendys rum är som ett svart hål. Stoppa in materia där och det sugs bort. FAAAN igen.
Så nu sitter jag här med en ny glänsande telefon från MediaMarkt och kan inte ringa eller sms:a. Men den har ju iallafall en kamera! Kan nu någon bara tala om för mig hur jag får in bilderna från kameran till datorn så kanske mitt humör stiger några snäpp. Häpp.

Dagens låt: Hangin' on the telephone - Blondie.
Hänger PÅ telefonen? Jag hänger mig PÅ GRUND AV telefonen.

Website counter

Inga kommentarer: