Summa sidvisningar

fredag 1 oktober 2010

Jag trodde det var 38 men det var 83!

Idag kom ett brev som ett brev på posten. Från Jönköpings Kommun - min lilla arbetsgivare.
"Tack för din ansökan. Det är 83 st som har sökt tjänsten som Arbetsledare och vi kommer att plocka ut dem vi finner lämpliga för intervju....bla...bla..bla."
Troligt. TROOOOLIGT att min telefon kommer ringa och att jag blir kallad till intervju. Mycket troligt. Eller kanske inte.
Jag får harva på med särskolorna och det andra böset tills pensionen kommer och knackar på dörren.
Det är synd om människorna - som Strindberg sa. Och särskilt synd är det om mig.

Dagens låt: Kids in America - Kim Wilde.
Barn hemma, barn på jobbet. Kan inte välja vilka jag tycker det är roligast att vara med. Fördelen med jobb-barnen är ju att dom får man ju betalt för att leka med. Och så lär man sig något nytt varje vecka. Ett särskilt tack till hemkunskapen i tisdags - nu kan jag baka grahamsbullar.

Website counter

2 kommentarer:

Barasara sa...

Pfft... Vänta bara. Du är den bäst lämpade även bland 3883 sökande!

randigkatt sa...

Tack panelis!
Ingen peppar så bra som du!