Summa sidvisningar

söndag 3 april 2011

Sur som

Plötsligt är jag helt okontrollerat sur. Känner mig som ett åskmoln. Det var längesedan nu. Har verkligen försökt skärpa mig. Tänka saker som "tacksam tacksam", "nöjd nöjd" och "tålamod tålamod". Det har gått ganska bra. Ända tills idag. Då har jag istället mest tänkt tankar i stil med "fan fan", "skit skit" och "jag vill dra härifrån". Det hjälpte inte ens att promenera i snabb takt, äta en middag med mycket vispgrädde eller att spela hög musik med Robyn. Och det hjälpte definitivt inte att gå tipspromenad i lervälling.
Fan. Skit. Jag vill dra.

Dagens låt: Fan fan fan - Thåström.
Drömde att jag var på en Ebba Grön-konsert inatt. Jag var osminkad. Fjodor såg ut som gotlänningen Olle från senaste Idol. I slutet av konserten började några baka bröd i bakgrunden på scenen. Konstigt är ju bara ett av förnamnen...

3 kommentarer:

Lena sa...

Var jag möjligtvis med på Ebba Grön-konserten .....?
Det vet ju att de var mina favvo numero uno.

randigkatt sa...

Nej, du var tyvärr inte med. Hade du varit det så hade vi blivit medbjudna på efterfest. Som vi ju brukade bli. Då. För hundra gråa hårstrån sedan....

Lena sa...

ha ha ha hundra gråa hårstrån sen.... kul :)