Summa sidvisningar

måndag 11 april 2011

Utmaningen dag 08: En låt från ett speciellt tillfälle


Året var 1984. Min hemska permanent hade gett med sig och jag hade äntligen fått ett någorlunda vettigt hår. Körkort hade jag också. Man var på G så att säga. Därför så stack jag och Anna Cederwall till Göteborg i min farsas gamla gula Volvokombi en dag i maj. Destinationen: Status Quo på Scandinavium.
Väl inne på Scandinavium hamnade vi allra längst fram men trycket blev för stort så stolen vi stod på pajade. Benen gav vika. Vi fick istället sätta oss på rinken vid sidan av scenen. Vi hade skitbra utsikt.
Status började lira och plötsligt hade vi kontakt med sångaren, snyggingen, polisongen Francis Rossi. Han tittade åt oss, gestikulerade och pratade med oss. Det låter knasigt men det är sant. Detta har hänt.
Vi blev tokkära både Anna och jag och efter konserten kom två roddare fram och bjöd med oss på efterfesten. Tackade vi ja? Nej. Just det. Maria "Megamesen" Juneström bangade förstås.
Är det nåt i mitt liv jag ångrar är det just det.
Superscheisse. Superduperscheisse!

2 kommentarer:

hoodoo sa...

vid den här tiden var ju faktiskt Status coola, i motsats till det som heter Status Quo idag. Vilket gung det är, spela RIKTIGT högt och man får en aha-upplevelse av guds nåde!

randigkatt sa...

Sant. Nu är dom bara patetiska. Kunde dom inte haft vett att lägga av där och då 1984?