Summa sidvisningar

måndag 4 april 2011

Utmaningen 01. Min favoritlåt!



Favoritlåt just nu eller favoritlåt i alla väder? Jag utgår från att det ska vara favoritlåten FAVORITLÅTEN. En låt man har lyssnat på i minst 30 år och ändå inte är det minsta trött på. En låt man skulle kunna ha som enda sällskap på en öde ö. Valet blir enklast så. Då blir det plättlätt Somebody to love. Med Queen. Fantastiska Queen. Jag kommer ihåg sommaren när jag köpte plattan A day at the races. Hur jag vek ut det svarta skivomslaget. Hur jag råstuderade vartenda ord. Hur förälskad jag var i blonda lilla trolltrummisen Roger Taylor. Jag minns till och med hur jag cyklade omkring på sommardammiga skogsvägar ute på landet och fantiserade om hur jag och Roger skulle bli ihop. Att han skulle få följa med oss ut på landet. Till Hagalund. Hur jag skulle presentera honom för resten av familjen. En äkta trummis. I Vaggeryd! Tänka sig, va!
Ja, jösses. Queen förvred huvudet på mig. De gör det fortfarande.

Fast Roger har en annan har jag hört.

Website counter

4 kommentarer:

Lena sa...

Den låten är grym. Queen är fortfarande grymma.
MEN det är inte den bästa låten utan det är helt klart "bohemian rhapsody".
Å ingen annan!

Barasara sa...

Bra låt!

sickan sa...

ja, låten är bra, men...jag kan bara inte höra den för jag stirrar som förhäxad på freddies läppar, och detta är inspelat på tiden när filling och botox inte var uppfunna. oh my, hur blev de så enorma?

Anonym sa...

Fan, du snodde min bästa-låt! Blir fortfarande knäsvag vid första anslaget.
/Susan