Summa sidvisningar

söndag 17 april 2011

Utmaningen dag 14: En låt som ingen tror du skulle älska


Nej, det var det väl knappast någon som trodde! Men jag tycker texten är kul och när jag hör låten så slungas jag tillbaka till Vaggerydstiden då man var med bönderna på landet. Jag och Banarne (han hette Janne men min brorsa tyckte han skulle heta Banarne istället) i hans urfula BMW och nervevade rutor framför Brolles gatukök. Och så Eddie då.
Jag säger som Bob Dylan sa: The times they are-a-changing....

3 kommentarer:

hoodoo sa...

Ah, Eddie Meduza är tuff. Man har problem om man inte kan se humorn i det han gjorde.

Dokumentären om honom som gick häromveckan borde väl i alla fall bidra till att hans status höjs en smula. Fast då blir han ju inte lika tuff längre... Frågan är vad han själv hade velat.

randigkatt sa...

Statusen har nog höjts ett litet, litet snäpp kanske. Jag har ett komplicerat förhållande till honom personligen.
Hur okej är det att sjunga "Tjejer ska en ha och k-lla med" liksom?

Intrycket jag fick av Eddie annars via dokumentären är att han var enormt barnslig. Fast jag gillar ju barnsliga människor å andra sidan....

Lena sa...

Eddie Meduza får mig såklart att tänka på ja .. du vet ... bönnerna. ha ha men kul hade vi eller hur?