Summa sidvisningar

lördag 9 april 2011

Utmaningen dag 06. En låt som påminner dig om ett ställe.


Hör jag den här här så slungas jag tillbaka till bananhusen på Österängen. Där bodde Susan och hennes storasyster Anette i ett blåtapetserat rum. Anette hade en snygg stereo och en massa bra plattor. Black Sabbath, T.Rex och så då Sweet och singeln Blockbuster. Jag vet att jag kunde tjata att vi skulle gå hem till Susan på skolrasten bara för att jag skulle få höra denna urtuffa låt.
Man var ganska lättroad på den tiden om man säger så.

Website counter

4 kommentarer:

hoodoo sa...

Steve Priest (Basisten) måste vara bland de sämsta representanterna för glamrock, han är varken cool, snygg, tuff eller hård. Men låten håller än idag, även om "Hell Raiser" är min personliga Sweet favorit.

randigkatt sa...

Ha ha, han var min favorit i bandet!

Anonym sa...

Du är väl go´! Att du ff kommer ihåg våra häftiga tapeter. /Anette

randigkatt sa...

Anette! Dom där tapeterna glömmer man inte i första taget....