Summa sidvisningar

tisdag 24 maj 2011

Det kunde varit värre

Man vill se ut så här. Det är drömmen. Aldrig ett hårstrå som ligger fel.Pälsen är alltid blank och oavsett vilka utsmyckningar man kränger på sig är man bara så....purrrrrfect!
Nu ser ju ens verklighet inte ut så. Det är då man får tänka tvärtom. Man kunde ju sett ut så här istället:

Så tänk om. Tänk tvärtom.

(jag mår siså...måste tänka....jag kunde varit cancersjuk, jag skulle kunna vara flintis, ha jättestora blomkålsöron, ha en jättehaka och vattenskalle. Åderbråckiga ben, läckage både här och där och....ja, tänk, tänk, tänk. Vad fantastisk jag är! Hade jag varit katt så hade min svängiga svans varit alldeles, alldeles..toppen!)

Dagens låt: Ruby tuesday - Rolling Stones.
Pling i mobiltelefonen. "Kan du jobba idag? Svara ja eller nej på detta sms, mvh Vikarieförmedlingen". Är man retlig om man svarar: "JA, jag kan jobba men jag vill inte. Så svaret är NEJ!"
Jobbar hemifrån istället. Med mig själv. Win-win.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad jag kan avläsa i din blogg förstår jag att något riktigt skitpissigt har hänt. Vad det än är hoppas jag att det blir bättre. Tänker på dig. Och den fulaste katten är inte så ful trots allt. Karaktär stavas det!
/Susan

randigkatt sa...

Tack Susan!