Summa sidvisningar

lördag 28 maj 2011

Ett i kan ställa till det ibland

Var på Karlssons igår. Det var nämligen tävlingsfinal i NÖJESQUIZET som tydligen hålls där varje fredag. Sara med syster och kusiner har under våren tävlat och nu fick jag joina. Så Mycket Bättre hette vi. Laget vi satt jämte hette Capello. Vilket dåligt namn.

47 frågor skulle vi svara på. Ledmotiv till tv-serier och filmer = jag är helt lost. Kan noll, zero, inget.
Däremot kunde jag att Paradisio gjort supersämpiga Bailando. Nu fick vi dock inte rätt för vi skrev Paradiso. Lika supersämpigt att vi inte fick rätt trots det. Kom igen. Ett "i" liksom.
Och så Bob Dylan då. Vad hette låten som började med "Johnnys in the basement"? Jag klurade och klurade och till sist fick jag ur mig "Homesick blues". JP som ena kusinen hette kunde då lägga till ett "subterranean" framför och vips! - vi hade fixat det.

På delad fjärde plats kom vi med 27 poäng. Vinnarna hade 31 poäng. Inte illa pinkat.
Så mycket bättre var faktiskt inte så mycket sämre.







Website counter

Inga kommentarer: