Summa sidvisningar

tisdag 31 maj 2011

I'm a cowboy

Ja. Svaret är JA. Jag var den enda vuxna i personalen som hade cowboyhatt och pickadoll i hölster på skolresan till High Chaparrall idag. Jag var också den enda vuxna som skrattade högt så att tårarna kom under Lucky Lukeshowen. När Bröderna Dalton sjöng Carolas "Mickey" fast "åh Lucky, Lucky hej, Lucky du är helt okej" i slow motion så bröt jag nästan ihop. Mycket skojsigt. Fast det var jag visst den enda i publiken som verkade tycka. Har jag en sån konstig humor?

Hett var det iallafall. Är jädrigt tacksam över att Mille lånade ut sin Zorrohatt till mig idag för hade den inte skymt mitt fejs så hade jag fått agera tomat på skolgården imorgon.
Vad annars? Jo, tjänsten som trafikreporter ligger ute på Arbetsförmedlingen nu. Varsågod och sök du som har journalistisk utbildning.
Det har inte jag. Och vill jag verkligen jobba 80%? Jag trodde den skulle hamna på typ 60-70 %.

Vad ska jag bli när jag blir stor? Denna evighetsfråga alltså. En av pedagogerna tyckte att jag gjorde mig jättebra på Chappen. Att jag liksom platsade in där. Man kanske skulle söka tjänst i indianbyn eller nåt till nästa år?
Vad tycker du?


Website counter

3 kommentarer:

Sara sa...

Det är självklart du ska söka tjänsten. Och ja, 80% är alldeles lagom. Du jobbar ändå fler timmar på ett eller annat sätt när du jobbar lägre procentsats - eller hur. Kraffsa ihop ansökan nu!

randigkatt sa...

Jag ska! Men att vara så mycket på ett och sammam ställe känns konstigt numera.....vanesak, antar jag.

Anonym sa...

instämmer helt med Sara. Sök för bövelen!!!! Låt dem avgöra din journalisterfarenhet...;)
Kämpa Mirre, kämpa!
//Tuppen