Summa sidvisningar

fredag 20 maj 2011

Förskolans dag/misslyckade mammans dag



Vaknar av en dröm som gjort mig på urdåligt humör. Vid frukostbordet bråkar barnen. Ägg hamnar på golvet. Mitt hår är risigt och bedrövligt. Sminket vill inte sitta fast. Det är en sån dag. Molnen hopar sig på himlen när vi kliver utanför dörren för att snitsla över vallgravarna/groparna/rören till bilen.
När vi är framme vid dagis ser jag lappen på dörren. "Idag är det FÖRSKOLANS DAG - barnen får gärna vara finklädda!
Jag slänger ett öga på min son. Rufsigt hår, en skrynklig Star Wars-tröja samt lite småfläckiga och för korta byxor. Lipen i halsen. Inne på dagis svischar det förbi pojkar i skjortor och flickor i finklänningar. Fröknarna har sminkat(!) sig och tagit på sig klänningar de också. Ingen tar notis om oss. På avstånd hör jag fröknar som utropar "Vad FIIIIN du är, Elina!" och "Nämen, vad fiiiin du är, Jacob!".
Åker därifrån. Lipar i bilen. Hur är det bara möjligt att vara en sån misslyckad mamma som jag är? (tänker jag men det går över).
Kolla in:
Han ser ju ganska fin ut trots allt!




Website counter

4 kommentarer:

Barasara sa...

Å, lilla näsan! Vilken tur att han inte bar sin smoking med tanke på att INGEN ANNAN BAR SIN :)

Mamma Mirre - bästa mamman!

Lena sa...

hade jag varit fem år så hade jag varit kär i Mille-sötisen!!!

randigkatt sa...

Smoking - ska inköpas!
Lena - du är för gammal för både Emil och Mille - inse det!

Lena sa...

men om jag hade varit FEM (5) år sa jag!!!