Summa sidvisningar

torsdag 5 april 2012

En påsknatts dröm

Efter att ha konsumerat en väldig massa ägg i mina da'r (minst ett om dagen) så har jag, misstänker jag, förvandlats till ett ägg. Tänker så konstigt, drömmer så konstigt.
Inatt drömde jag till exempel om att jag var ute på ett jobb där en massa brandmän höll på med en övning. Jag tyckte de var så COOLA där de flängde ner som små apor på stuprören och jag tyckte att det var så HÄFTIGT att jag fick vara med om detta under jobbtid (jag jobbade förmodligen som journalist). Plötsligt såg jag en stor älg närma sig och jag bara "Hallå! Kolla vicken stor älg!" Ingen verkade bry sig om jätteälgen men jag rusade mot bilen för jag ville verkligen inte konfronteras med skogens konung bara så där.
Plötsligt finner jag mig själv inne i bilen och vem sitter i förarsätet med klövarna på ratten om inte älgen! Han börjar köra. Väldigt sakta kör han. Vingligt. Han pratar med en sävlig mörk röst. Jag börjar fippla med min mobiltelefon och frågar föraren om jag får ta ett kort på honom? Jag tycker att det hela är mycket komiskt och ringer till Stefan. "Jag är ute och kör bil men vet du vem som kör?" babblar jag på. "Nää...?" säger Stefan. "En älg. EN ÄLG!!!" ropar jag och så minns jag inte så mycket mer. Förutom att jag konstaterade att "det här var den mest absurda lördagen jag någonsin varit med om".

Trevlig påskälg önskar det här ägget!

Inga kommentarer: