Summa sidvisningar

onsdag 25 april 2012

Nytvättslukt tack!

Är det något jag inte är så är det en parfymmänniska. Därför är det ganska så märkligt att jag av alla människor idag åker till närmsta köpcentra (som förstås börjar på A och slutar på 6) och travar in med bestämda steg på Åhléns mot parfymutbudet.
Jag som kan NOLL om olika lukter. Om en näsvis expedit hade bemödat sig med att fråga mig vad jag var ute efter så hade jag fått säga något i stil med "jag vill INTE lukta "parfym" mer rent och FRÄSCHT, inget påträngande....bara en svag doft att här kommer det en nybadad människa."
Finns det sådana parfymer? Vad heter dom isåfall? Seriöst - jag behöver HJÄLP.
Eftersom jag inte är en shoppingmänniska heller så gör jag min nervösa affärstressgrej. Vilket betyder att jag vill ha det hela undanstökat på fem sekunder helst. Alltså hetssprutar jag här och där. Jag går loss på pappersremsor som jag viftar med först i luften och sedan under min totalt okänsliga näsa och nu sitter jag här och tycker att handleden FAKTISKT luktar lite, lite gott. STOR chans att jag kommer ihåg vilken av de tjugonio parfymerna det är som gör sig påmind.
Var det CLEAN (fanns i lukterna Cotton och Skin och Hejbaberiba)? Eller var det den där DKNY?
Gah!
Tipsa mig gärna. Det skulle vara så roligt att på ålderns höst få uppleva kommentaren "Men...är det DU som luktar så gott?"

Dagens låt: Satisfaction - Rolling Stones.
Jag är nöjd med ett köp iallafall. I förrgår hamnade jag framför datorn och Tradera. Plötsligt såg jag en parkas i blått och om två minuter skulle auktionen avslutas. Höger långfinger knapprade lydigt in ett bud och jag vann! Idag kom jackan som ett brev på posten. Och det bästa av allt - den passade och jag gillade den (trots att det stod LINDEX i nacken. TANTLINDEX). Fast innan den åkte på var jag naturligtvis tvungen att sprätta bort tre skitäckliga knappar för ni vet väl om att jag har knappfobi? Jag mår direkt illa av att peta på en knapp! Att då ha klädesplagg med dessa vidriga tingestar....nä, det går bort.  Dragkedjor ska det va - annars får det va.

2 kommentarer:

Sparkling sa...

Ja, här finns knappt någon hjälp att få...är nämligen EXAKT likadan. Vill inte lukta parfym, men "gott" och/eller "fräscht", men lukta sig fram till det i en parfymavdelning är ju som att be att få ett paket migrän skickat till sig.
Ska dock dela med mig av mitt ENDA parfymtips (fast det där med parfym lär ju vara svårt och individuellt så vad som luktar gott på en luktar räv på en annan, SÄGS DET JU. Har ingen aning om hur det ligger till egentligen eftersom min erfarenhet är ungefär 0, men här kommer den): Giorgio Armani Acqua di Gio pour homme. Det är visserligen en herrparfym, men jag tycker den luktar både "gott" och "fräscht". I små mängder. Men det gäller ju alla parfymer, tror jag.

randigkatt sa...

Tack! I helgen blir det en tur till Åhléns igen (jag samlar poäng där) och tar en flukt!