Summa sidvisningar

onsdag 11 april 2012

Knip igen!


Är ute på min morgonpromenad. Känner plötsligt att en nysning är på ingång. Vad händer då? Tja, om du hade frågat mig för typ elva år sedan INNAN jag fick barn så hade jag svarat "Vad menar du? Det händer la inget? Man går, man nyser. Jag fattar inte vad du menar."
Som du kanske märker så hade jag alltså verkligen ältat det där med att jag inte förstod frågan. Det är ganska likt mig.
Fast nu handlade det ju om nutid. Efter att man fött två barn. En klump på 3120 gram och en annan på 3860 gram. Då kan man inte bara traska på. Då måste man stanna, stå helt still, för att nysa. Annars händer det en olycka.
Så om du frågar mig om vad som är den största skillnaden mellan att vara barnlös eller att ha barn så blir svaret: "Man kan inte längre gå samtidigt som man nyser, hostar eller får ett skrattanfall för då pinkar man på sig."
Jodåsåatte. Intresseklubben fick visst plötsligt mycket att anteckna.

Dagens låt: Ask - The Smiths.
Klockan är typ 08.30 idag på morgonen. Plötsligt ringer det på dörren. Inte en, normal, gång utan en sån där tokringning a la mycket nära kompis som gillar att spexa till det.
Jag öppnar ytterdörren. Utanför står en äldre man som jag känner igen från loppisen. Han måste känna igen mig också.
"Vet du var Vintergatan 10 ligger?" undrar han som om det vore helt självklart att där på gaveln, på Drottninggatan, bor det en levande GPS.
"Näää, men Vintergatan går ju förbi här så du får väl titta efter var 10:an kan vara" menar jag på.
Han tackar och går. Jag stänger dörren och återgår till mitt.
Tänker tanken "folk!" Dricker en kopp kaffe, åker till Borås och köper tyger för över tusen pix.
Jag kanske inte är så jädra normal jag heller.

Inga kommentarer: