Summa sidvisningar

måndag 30 maj 2016

Nattlig terror i Grekland





I juni ska vi åka till Rhodos men jag har egentligen redan varit där. I natt.
Drömde nämligen att vi landade på den grekiska ön och plötsligt inser jag att herregud...HERREGUD...H E R R E G U D!!!!! - jag har inte packat med mig mina eller barnens resväskor! Jag har noll, nada, ingenting med mig. Inte ungarna heller.  Skägget däremot, den präktige jäkeln, han har naturligtvis en fullsmockad resväska med Skäggetkläder och Skäggetnödvändigheter och jag blir så klart VANSINNIG. På honom. För att han inte sagt till oss att vi måste packa våra resväskor. Där står jag alltså på en flygplats, mitt i natten, utan någonting. Fatta hur himla synd det är om mig! Jag har inga pengar med mig, inga ombyten, ingen sminkväska, allt ligger kvar hemma i Huskvarna. Terror.
Ännu mera terror ska det bli för nu har Skägget skickat iväg ungarna på egen hand för att installera sig på hotellrummet (hur nu, hahaha, det skulle gå till, de hade väl inte ens namnet på hotellet och så skulle de fixa en taxiresa dit också, hahaha igen) och mannen och jag ska tydligen iväg på någon slags nattlig upplevelseexpedition som han varit korkad nog att boka in oss på. Jag är arg. Jag kokar. Jag är inte alls intresserad av att se den grekiska övärlden under nattetid. Tjurar ihop och där vaknar jag. Kallsvettig.
Klockan är 04.40 och jag ska snart packa nig iväg till radiojobbet.


Hör på väderleksrapporten att det ska bli upp emot 26 grader varmt i dag. Nästan som på Rhodos ju.


Dagens låt: Killed by death - Motörhead
Har kommit upp i en ålder nu där man springer på begravningar lika ofta som man springer på toaletten typ. Folk faller ifrån och man inser att livet inte är oändligt liksom. Jag vet inte riktigt hur många olika former av cancer som jag har googlat på senaste året. För några månader sedan hade jag lungcancer. Nu misstänker jag livmodercancer. Är det inte det ena så är det andra som kärringen som blödde näsblod sa.

Inga kommentarer: