Summa sidvisningar

fredag 13 januari 2017

'cause I am a material girl....


Bloggutmaningen fortsätter och nu tyckte ANNA att vi skulle prata materiella ting. 
Först ut:
FEM PRYLAR JAG INTE VILL LEVA UTAN.

Utan musik stannar min värld. Därför måste jag ABSOLUT ha en cd- och vinylspelare. Vad vore livet utan Queen och Marvin Gaye, Black Sabbath och Kristina från Duvemåla liksom? Nä, just det. Piss och ingenting.
Jag har varit världens mest rabiata motståndare. Oj, vad jag varit totalt emot denna finess. Men Skägget kuppade och en dag stod den bara här. Diskmaskinen. Nu tycker jag att den typ platsar bland världens tio bästa uppfinningar. ÄLSK på den!
Datorn. Åh, vad du berikar mitt liv! Vad vore min tillvaro utan Blocket, Tradera och Handelsbanken liksom.

Radio måste jag ha. Den står på från tidig morgon till sen kväll. Radion är mitt sällskap. Förstår inte folk som säger att de nästan ALDRIG lyssnar på radio. Vad fick de för vaccinationer som små?
Spegel spegel på väggen där. Säg mig hur rufsig i håret du är. Eller hur glåmig och dassig du ser ut! Detta utseende kräfva sjuttioelva spegelkollar per tim...eh, dag menar jag.


FEM PRYLAR SOM FINNS I MITT HEM SOM JAG SKULLE KUNNA KLARA MIG UTAN:

Här gör man varma mackor. Så onödigt. Man kan ju lika gärna använda ugnen eller micron. Toastmastern tar bara onödig plats. Och ful är den också.

Nix. Jag kör manuell tandborstning jag. Men min envisa svärmor kommer dragandes med likadana eltandborstar varenda jul och därför har nu ungarna varsin. Fula är ni. Tar plats gör ni. Och så måste ni laddas med en lika FUL laddare. Bort!

Jamen vad ÄR detta? Vad? VAD? Här får vi ta och fråga svärmor igen. "Svärmor! Vad är detta som du köpt med dig från Tjeckien?"
Okej. Jaha. Hon menar att det är nån slags smakfull anordning som man ska sätta foton i? MEN SÅ HIMLA NÖDVÄNDIGT DÅ! Det övergår egentligen mitt förstånd hur jag har kunnat överleva i alla dessa år utan en fotohållare med orangea knölar. Och nitar.

Fult. Fult. Fult. Jag HATAR dessa skithögtalare till teven. Tar plats. Låter illa. Är asfula. Lite som sångaren i Nickelback nu när jag tänker efter. Urk.

Kaffebryggaren högst uppe i skafferiet. Den klarar jag mig definitivt utan. Används kanske två gånger per år. Vi brygger kaffe i estetiska espressokannor vi.

PRYL SOM JAG SKULLE TA MED MIG TILL EXPEDITION ROBINSON

En smart människa tänker kanske på kniv eller fiskeredskap här. Det gör inte jag. Jag MÅSTE ha med mig hudcreme annars förtvinar jag. Om jag förtvinar så kan jag ju inte vara med och tävla ändå. Eller bygga kojor och ha ett socialt samspel. Hudcreme är livsnödvändigt. Iallafall om du heter Mirre och bor i Huskvarna.


ETT LOPPISFYND JAG GJORT:
Ha, ha, ha. Vilken rubrik. Hela mitt hem består ju av fantastiska loppisfynd. Soffbordet i teak till exempel som just nu gör sitt femtonde år i detta hushåll: 80:- på SAM-hjälpen när det begav sig. Alla snygga textilier, soffan, mattorna, sänggaveln, skyltdockan, krukorna, prydnadskatterna.....allt har jag fyndat.
På bilden ett av mina senare loppisfynd. Två supersnygga vaser från KOSTA BODA i grönt glas. Njuter varenda gång jag kastar ett öga på dom. Hyfsat billiga var dom också.


NÅGOT JAG KÖPTE TILL ÖVERPRIS OCH SOM JAG SEDAN ÅNGRAT:
Jag köper kläder väldigt sällan. V ä l d i g t sällan alltså. Och när jag väl gör det så blir det naturligtvis lite fel. Jackan på bilden såg skitsnygg ut på pinnsmala modellen i den där internetbutiken. På konvexa mig: Njä. Kostade dessutom över en tusenlapp har jag för mig. Det var typ 800:- för mycket. Egentligen.

NÅGOT JAG ÄR STOLT ÖVER ATT ÄGA:
Älskar att äga den här stora oljemålningen av up and coming Emelie Berglund. Köpte den för några tusenlappar på 90-talet. För några år sedan var jag på hennes vernissage. Priserna hade stigit kunde jag kallt konstatera. Hoppas på att det här kanske kan bli en grundplåt till en respektabel ålderdom.

ÄGER JAG EN SAK SOM NÅGON GÅNG VARIT ÅRETS JULKLAPP?
Japp. Bok. För boken var faktiskt årets julklapp 1999. Borde vara årets julklapp VARJE år om du vill veta min åsikt.

SAK JAG SKÄMS ÖVER ATT ÄGA:
Okej. Jag tycker det är liiite skämmigt att ha en vräkig tv. Vi har en 50-tummare och nu har man naturligtvis vant sig och tycker att det är ju egentligen inte alls så stort. Vill INTE ha en större iallafall. Känner mig kvävd av alla tekniska prylar som tar över ens liv. Vill leva ett enkelt liv. En diskmaskin, en radio, och en get liksom. Där borde man vara i hamn.

Så. Nu är det din tur Anna.

Inga kommentarer: