Summa sidvisningar

måndag 2 januari 2017

Nu öppnar vi dörren för ett nytt år



Men först några tyckanden om året 2016. Anna har redan gjort sin utmaning så då var det som sagt var min tur då.

1. Roligaste händelsen 2016:
Ja, inte var det att komma in på hotellrummet på Rhodos i somras i alla fall och upptäcka att vi hade kackerfuckinglackor där. Det var det inte. Fyra mycket insektsrädda människor från Sverige på grekisk ö....det blir ingen repris på den.
Men roligaste händelsen då....har varit med om flertalet fina upplevelser som varit småroliga men det har jag färskast i minne var nog när vi i quizlaget tog hem stora finalen nu i december. Vi var så osegertippade och när alla frågor var avklarade så var vi HELT säkra på att våra poäng inte skulle räcka för vinst. Men det gjorde de! Chocken! Glädjen! Vi hade hela 34 poäng av 38 möjliga. Vi var fan värda presentkort och pokal. Martin, Anna-Carin, Mats, Aram, Rolf, Janne och jag - fy fan vad vi är bra!
Seger = kul alltså.

2. Bästa köpet under 2016:
Så lätt. Det finns bara en sak och den stavas ELCYKEL. Vilket bra köp! Och allt berodde på att jag en dag när jag var på radiojobbet råkade sätta mig ute på innergården på lunchen. Hamnade jämte Pernilla som precis satt och berättade om sin svärmors misslyckade 70-årspresent. En helt ny elcykel som hon tyckte "gick för fort." Så nu tänkte Pernilla och hennes man försöka sälja denna cykel på Blocket. Om det inte varit för mig då. Som genast erbjöd mig att köpa den snabba cykeln. Två dagar senare var den min och en lyckligare era inleddes i mitt liv.

3.Bästa kulturupplevelsen 2016:
Åh. Skämskudde fram. Har blivit vansinnigt dålig på kulturella händelser. Har bara varit på EN enda konsert i år och det är ju minst nitton för lite. Jag får säga psychic mediumet Karsten Torebjer på Jönköpings Teater då. Eller vänta...Jonas Gardell på Konserthuset! Det var en fin föreställning med Jonas helt ensam på scen. Mycket allvar och mycket skratt. När han gick loss om sin barndom och berättade hur man på den tiden  kunde vara helt uppslukad av när nya telefonkatalogen kom (vi är lika gamla...inte telefonkatalogen alltså utan Jonas och jag) så höll jag nästan på att kissa på mig. Skyhög igenkänningsfaktor. Mycket roligt.

4.Sämsta personliga händelsen 2016:
Min faster Ingrid skulle ha fyllt 99 år nu i år. Så blev det inte. Februari kom emellan. Februari och ett fall.
Ingrid bodde hemma in i det sista. Hon bakade och lagade mat. Hon stickade vantar och sockar och mössor i parti och minut. Hon var alltid väldigt snygg (såg snarare ut som 75 år) och hon var HELT klar i huvudet. Hon hade till och med bra hörsel och till skillnad från exempelvis min mamma så var hon alltid väldigt rolig att prata med. Är så ENORMT tacksam över att jag och barnen hann hälsa på hemma hos henne precis innan hon dog. På torsdagen var vi där och fikade. På tisdagen var hon död. Så fort kan det gå. Man säger hejdå, stänger en dörr och sedan blir ingenting som förr. Jag har aldrig haft någon mormor men Ingrid var som en mormor för mig. Så mycket kärlek och trygghet som jag fått av henne....ovärderligt.
Saknaden.

5. Sammanfatta 2016 med tre ord:
Jag tycker att året gick v ä l d i g t fort. Det var liksom inga direkta toppar eller dalar utan bara ganska....plant. Det svängde inte så mycket utan det var mest raksträckor. Lite småtrist och lätt sövande.
Jag sammanfattar det med orden LALLANDE LUGNT LIKSOM.

Nu tar vi nya tag. God fortsättning!

Inga kommentarer: