Summa sidvisningar

lördag 7 januari 2017

En tuff utmaning att tycka om sig själv



Vi håller på med utmaningar, Anna och jag. Nu är det således dags för en LOVEMOMBING-utmaning och den ska man tyvärr behöva utföra på sig själv. Fem saker som är bra med mig själv ska jag krysta ur mig och så två saker som jag tror att folk retar sig på. Det hade varit enklare att racka ned på sig själv, trist men sant, men nu gör jag ett försök i alla fall.



1. Jag är barnslig. I positiv och rolig bemärkelse nu då alltså. Jag har fortfarande kvar mitt barnasinne och jag vägrar att bli sådär stelbent och tantaktig som en del av ens klasskompisar blev redan på högstadiet. Jag skrattar mycket, har livlig fantasi och har fortfarande kvar ett ben i sandlådan. Har förstått att det är en mycket bra egenskap om man jobbar inom skolvärlden. Där är jag, i vissa avseenden, väldigt populär bland ungarna. Jag tror det beror på att jag vågar bära mig åt och larva mig ganska rejält så att säga.

2. Jag är ordningsam. Ogillar oordning, är inte pedant, men jag blir arg om det ligger kastade strumpor där det inte ska ligga strumpor och jag bäddar sängen VARJE dag innan jag går till jobbet. Något annat vore otänkbart. Självklart betalar jag mina räkningar i tid. Man vill väl inte hamna i INTRUM JUSTITIA heller som vissa av ens bekanta, RIKA bekanta dessutom, och skylta med att man är en sån som bara skiter i att betala bilförsäkringen, hyran, Finaxlånen eller vad det nu kan vara. Usch så fruktansvärt skämmigt. Hamna i Lyxfällan = den yttersta skammen.

3. Jag är streetsmart. Och allmänbildad. Hade jag inte varit så nervöst lagd så hade jag anmält mig till Vem vet mest redan när det startade. Fråga mig vad Beethovens nionde symfoni kallas eller vilken 60-talsgrupp som hade en tjej på trummor och som fick en hit med braiga "Have I the right." Jag kan det. Quiz är liksom min grej. Jag är en sån som kan lite om mycket.

4. Jag är pålitlig. Har jag lovat en sak så håller jag det. Du kanske säger åt mig att jag måste vara i Tenhult onsdag 12 mars kl.12.15 år 2018. Då är jag där det datumet kl.12.14. Har jag lovat att hålla en sak hemlig så förblir den hemlig. Har jag lovat att ställa upp på en sak så genomför jag det även om hela systemet egentligen skriker NEEEEJ.

5. Jag är en djurvän. Det tycker jag om hos mig själv. Har alltid vurmat för alla djur (hit hör inte insekter dock) och nästan känt att...wohooo...nu blir det lite spooky.....jag kan kommunicera med djur. Förstå dom liksom. Om ni på TV5 råkar läsa det här nu så kan jag meddela att jag är INTE intresserad av att medverka i Outsiders eller Det okända. Förstått?

Två saker som jag tror att folk retar sig på hos mig.
Svårt eftersom jag egentligen skulle behöva dela in detta i olika kategorier, typ Vad min man retar sig på, vad mina kollegor retar sig på och vad mina vänner retar sig på. Men då skulle det negativa ta överhanden IGEN och det var ju inte meningen.

1. Jag kanske är präktig? Fy vad trist det låter. Eller självgod. Fast det är väl inte riktigt samma sak? Präktig är jag nog som i att jag har svårt att bara ge mig hän liksom. Är nog lite av ett tråkigt kontrollfreak. Få är gångerna som jag ballat ur på ett roligt vis och tänker jag tillbaka på tonåren och tiden när jag nyss flyttat hemifrån och jag VERKLIGEN kunde balla ur blir man ju lätt deprimerad. Jag ville nämligen helst sitta hemma i soffan med en bok, en påse chips och katten liksom. PRÄKTIGT.

2. Jag blir lätt tjurig om jag inte får som jag vill. Hatar att tjura men det är nog ett ganska starkt drag hos mig, tyvärr. Fråga Skägget. Han kan ge ytterligare information. Positivt ändå att jag är inte långsint och att mitt dystra sinne blåser bort ganska fort.


Tja. Nåt sånt. Vad trist jag verkar! Ha ha!

2 kommentarer:

Sparkling sa...

Gillar dig! Med vänlig hälsning en annan trist person :-)

randigkatt sa...

:-) Vi är nog ganska lika misstänker jag, förutom sminket då. ch att du är verbal och kan berätta historier. Det är jag värdelös på. Samt skriva instruktionsböcker för schimpanser som ska driva kärnkraftverk. Där går jag också bet.