Summa sidvisningar

måndag 2 januari 2017

Mina fem viktigaste nyårslöften 2017

Anna tyckte att jag skulle krysta ur mig lite nyårslöften och tja, varför inte ta i rejält? FEM stycken är ju bara fyra mer än ett liksom. Om de sedan kan hållas håller jag för ganska otroligt men jag ska göra ett allvarligt försök i alla fall.


Jag lovar att säga JA till fler erbjudanden och då syftar jag inte på försäljare som ringer och vill kränga el, mobilabonnemang eller annat krafs - utan mer om att hänga på, hänga med. Sitter man bara hemma och ugglar händer INGENTING. Hänger man med ut så kan allt hända.
Exempel: En kompis ringde och undrade om jag ville hänga med på HV71 mot Frölunda om två timmar? Jag som inte varit på en hockeymatch på 25 år tackade ja. Hade jag inte hängt med på denna match hade jag inte träffat kompisens polare Mats. Hade jag inte träffat Mats så hade jag aldrig hamnat i quizlaget.
MER JA ÅT FOLKET ALLTSÅ! Åt mig iallafall.


Jag lovar att gå på fler konserter under året. Konserter är det bästa som finns efter katter och barn. Klassiskt, visor, hårdrock, pop....jag ska vara en del av publiken.


Jag lovar att använda elcykeln ÄNNU mer under detta år. Bilen ska bara kännas som en nödlösning. Att cykla är så himla skönt och finns det någon som verkligen HATAR det här med att leta parkeringar och betala p-avgifter så är det jag. Sånt slipper man om man är cykelburen. Och miljön står dessutom längs vägkanten och applåderar när man svischar förbi. Härligt.

Jag lovar att skippa alla goda chips, såser, dressingar och all flottig snabbmat. Skägget och jag gjorde nämligen misstaget att kliva upp på badrumsvågen igår. Det ska man aldrig göra kring nyår, det borde jag ha lärt mig vid det här laget. Vi kom då fram till att det ska bli TIO kilo mindre fläsk i detta hushåll. Jag väger 72 kilo nu. Vissa kläder får jag inte på mig längre och det gör mig både förbannad och besviken. Så fem kilo ska bort från denna lekamen. Jag har fram till 1/6 på mig annars får jag böta. Hej promenader och morotsstavar! (ska alltså inte promenera med morotsstavarna). Banta...mmm...min favoritföreteelse. ELLER INTE.


Jag lovar att ta hand om miljön ännu mer under 2017. Jag ska köpa ännu mer ekologiskt, försöka undvika djurindustrin ännu mer, jag ska cykla mer, sopsortera ÄNNU mer, återvinna mer, köpa ännu  mindre med prylar, bli ännu bättre på att byta grejer med människor. Under förra året hade jag ju som intention att bli en sämre konsument, alltså på att KONSUMERA, och jag tycker jag lyckades hyfsat. Köpmännen har inte gjort stora pengar på mig och mindre ska det bli! 

2017 - jag är redo. Är du?

Inga kommentarer: