Summa sidvisningar

torsdag 17 februari 2011

Jag vet en som nog har ont i fötterna idag

Det är torsdag morgon i det juneströmska hemmet. Dottern sover. Sonen och mamman är vakna. En till sover. Skägget. Han kom hem tidigt nu på morgonen och luktade både cigarettrök och öl. Det blir kanske så när man ska göra sig märkvärdig och gå på konsert på Bongo Bar mitt i veckan. Och för att göra sig ännu mer speciell så har han tydligen GÅTT hem, ända från Jönköping till Huskvarna, mitt i natten. Jösses. Jag blir kallsvettig bara jag tänker tanken. Gå. Själv. Mitt. I. Natten. Det går bort. Jag hade varit helt paniskt rädd. Dessutom vet jag att mina fötter inte klarar av att traska så långt. Jag får idiotont i mina gamla fossingar då. Så det hade blivit taxi för min del. Skit samma om det hade kostat 500 pix - det hade fått bli taxi ändå.
Får lunchgäster hit klockan elva idag. Kul att ha ett sovande bakfullt vrak i lägenheten då. Eller kanske inte.

Dagens låt: Umbrella - Rihanna.
Det får bli en av Rihanna för idag ska jag och Wendy till Jönköpings Teater och kolla in Minimelodifestivalen. Där och då finns det alltid några småtjejer som ska sjunga en Rihanna-låt. Det brukar gå....sådäääär. Men kul ska det bli!



Website counter

Inga kommentarer: