Summa sidvisningar

fredag 18 februari 2011

Summering av sportlovet so far


Sportlovet ja. Betyder "sportlov" att man ska sporta så är det knas. Men om man som jag väljer att tolka "sportlov" som att det istället är lov från sport - ja, då ligger vi riktigt bra till här hemma. Vi har inte sportat ett skit! Knappt varit ute!

Vi har istället:
Varit på biblioteket (kulturellt). Flera gånger till och med.
Ätit lunch ute på stan en dag (pizza). Barnen åt ovanligt mycket. Vilket betyder?
Kollat på film ihop ("Agnes Cecilia - en sällsam historia" samt en japansk bra som heter "Det levande slottet").
Varit på Erikshjälpen och fyndat en 70-talsskärbräda som var sajaklafran.com. Ska ta en bild på den så ni får se. Ni kommer inte hålla med om att den är frän men jag bryr mig inte i detta fall. Hmpf.
Jobbat två dagar och då passade Skägget och barnen på att vara ännu mer kulturella. De var på teatern "Gubben och blomman". Tror de tyckte den var bra.
Sett på Minimelodifestivalen (ännu mer kultur!) tillsammans nere på Jönköpings Teater. Jag som vanligt superrörd med tårar dinglande i ögonvråna mest hela tiden. Ungarna är så himla modiga och duktiga! När Carlos (han går på Rosenlundsskolan, förstås) kom in i vit skjorta med en svart slips löst hängande runt halsen och stora cowboyboots dog jag nästan. Han sjöng "These boots are made for walking" med sin ljusa, lite läspande röst, dansade och gav allt och hade jag jag varit med i juryn i år igen, vilket jag egentligen skulle, så hade jag hotat med självmord om inte han kom etta.
Nu kom han bara tvåa för som etta var de naturligtvis tvungna att sätta årets bidrag av "My heart will go on" (den är ALLTID med) med en vän tjej i en tantig långklänning som i och för sig sjöng hyfsat. Men var det inte ett väldigt trist val? Svar: Jo.
Vad mer? Idag ska vi bowla. Vänta nu...bowling...är inte det en slags...s...p...o....r...t?
Får kanske tänka om här.

Dagens låt: Walk the line - Johnny Cash.
Gå lär vi få göra några dagar. Bilen är på reparation nämligen. Vi måste byta stötdämpare där bak och detta har vi nu skjutit på i två och en halv månad. Men iallafall. Ingen bil = gå. Trist. Som fan.

Website counter

Inga kommentarer: