Summa sidvisningar

fredag 21 september 2012

I did it!

Klockan ringer alltid 05.40 i det här hemmet. Idag hade jag en ENORM lust att bara ligga kvar men Luther piskade på. UPP UPP UPP OCH UT MED DIG! skrek han. Så det var bara att hoppa i sitt svettiga löparset och ge sig ut i mörkret. Jag är rädd för den där Luthermänniskan nämligen.

Om man kunde få en en utskrift på vad man har tänkt under sin runda så skulle den utskriften kunnat se ut så här:
Jag behöver inte springa egentligen. Jag springer en bit och så får jag gå när jag inte orkar mer. Usch, vad stel jag var idag då! Vad törstig jag är. Jag joggar fram här lite lätt. Jogga på. Om jag börjar springa fort nu så kommer jag inte orka. Usch, vem är det där framme nu då? Han brukar ju inte gå här. Ska jag ta en annan väg? Nej, jag springer förbi. Hoppas det inte är en våldtäktsman. Nu springer jag förbi honom då. Usch, nu stirrar han säkert på min röv. Jag springer en bit till. Konstigt att jag hade så här mycket ork idag. Nu är jag framme vid stolpen där jag brukar pausa och gå istället. Jag fortsätter springa, jag har ork, jag kan klara det här. Tänk om jag kan springa hela rundan idag utan att stanna för att gå? Jag ska testa. Nu sprang jag förbi övergångsstället där jag o c k s å brukar stanna. Det går ju bra det här. Snart är jag hemma. Jag orkar. Jag kan. Jag ska. Nu är jag hemma. Flås! Där stirrar min granne på mig ja. Hej hej. Ska bara stretcha lite och sen duscha. Vad sköööönt!

Ja nåt sånt. JAG SPRANG HELA RUNDAN IDAG! En milstolpe! Nu springer jag ju knappast en mil, jag vet faktiskt inte hur lång min runda är, tänk om den inte ens är 2 km? Vad himla lamt i så fall.  Det tar bara 21 minuter att jogga den här rundan. Någon som då kan ha en idé om hur långt jag egentligen kutat idag då?

Hur som haver. Är så inihelvete nöjd med mig själv att jag kräver någon form av belöning. Nya ECCO-stövlarna och en ny micro kanske. En Globalkniv också kan jag tycka.
Har man lyckats med något man kämpat för så har man.

Dagens låt: Money - Pink Floyd.
Wendy vid frukostbordet idag: "Om jag vann en miljon så skulle du och pappa få 20.000:- och Mille  1.000:-!"
Generösa barn man har lyckats avla fram. Man får vara nöjd med det lilla.

4 kommentarer:

Sparkling sa...

SNYGGT JOBBAT! Har ju ingen aning om i vilket tempo du springer, men om du håller ett i min värld "normalt-lugnt" tempo så gissar jag att rundan är drygt 3 km. Eccostövlarna är SÅ dina!

randigkatt sa...

TRE!!!! Men kära nån! Tänk om du har rätt - då köper jag nog dom där begagnade Don&Donna stövlarna på Tradera. OCKSÅ! Här ska firas.

Anonym sa...

Bravissimo, är det tack vare Blodomloppsdeltagandet som du har kommit ända hit??? Angående distansen, gå in på iForm´
s hemsida, där kan du mäta exakt din runda på en karta...eller så bestämmer du dig för 3 km, bums!
Kram från Tuppen!:))

randigkatt sa...

Tuppen: Ja, det här är helt och hållet Blodomloppets fel. Hälsa och tacka PI!