Summa sidvisningar

söndag 9 september 2012

Ny festblåsa

I början av oktober ska vi som vill och kan åka till Stockholm på fest för alla som jobbar på Sveriges Radio. Och om man nu ska mingla med Morgan, Lotta Bromé och Robert Tennisberg så kan det ju vara kul att ha något nytt på sig. Tänkte jag, universums mest klädointresserade human being. Klädointresse i kombination med direkt avsky för att gå runt i affärer/boutiqer och nypa i dyra kläder...---.skräck.
Det var därför som jag nyss låg och kollade runt här på nätet efter nya klänningar att drapera runt sin putmage. Stöter då på en massa bilder av den här sorten. Men ÅH vad sugen jag blev på att köpa kläder nu då! Solariebrun, hjulbent, bredaxlad modell med silikonpat...bröst i ful klänning. Hon kanske hade gjort succé på Ålandsfärjan en onsdagkväll men på SR-festen? Nja. Njä. Tror inte det.

Jag får nog masa mig ner på stan iallafall. AK - kan inte du hänga med och vara rådgivare? Snähähähälllla?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, j kan följa med dig - alternativt kan du få låna en klänning där putmagen inte syns-har en eller två i åtanke. Du klär väl i turkosa toner va?AK64

randigkatt sa...

SCHYSST! Fast jag drar 38/40....och det gör ju inte du.

Barasara sa...

Vad vill du ha på dig? (Är det klädkod?)

Slår ett slag för att ni travar igenom Åhléns klädavdelning, tycker den är underskattad!

Barasara sa...

Tänkte så här "What would Lena PH bära?" - det funkar även på dig.
Sen utgick jag från svart. Även om jag tror att du kommer skrynkla ihop ditt ansikte över alla alt, mina hastiga bubblar:

http://www.mq.se/article/skylar_3060_nest

http://indiska.com/Mode/Kl%C3%A4nningar/Jersey-dress/Print/TILDE/p/101272486BLACK

http://se.bestseller.com/vero-moda/dresses/VIPVANITAS/LMINIDRESS/10086295,sv_SE,pd.html?dwvar_10086295_colorPattern=10086295_BLACK_341086&forceScope=

http://se.bestseller.com/vero-moda/dresses/ROLIGS/SMINIDRESSSEA/10086670,sv_SE,pd.html?dwvar_10086670_colorPattern=10086670_BLACK&forceScope=

http://se.bestseller.com/vero-moda/dresses/WP-KANNICAPSLEEVESSHORTDRESSEX8/10087253,sv_SE,pd.html?dwvar_10087253_colorPattern=10087253_BLACK&forceScope=

Fast jag slår även ett slag för att du tightass bär jeans eller annan byxa. Antingen med någon kort klänning över eller tuff topp! (Och, tänker också att du kan tänka. "Jag pendlar aldrig mer än något kilo i vikt så köper jag något i svart kan den hänga med mångamånga år. Typ som Facebook.)

Herregud vad man redan nu längtar till inlägget efter ferren.

randigkatt sa...

Sara! Tusen tack. Ska kolla...den andra länken...INDISKA...den klänningen har jag redan! Snygg på i provrummet. Hemma = tantig! Varför är det så???