Summa sidvisningar

torsdag 13 september 2012

Saker som händer

Är med en kompis på Åhléns. Jag ska köpa ett nytt läppstift.
"Använder du verkligen läppstift?" undrar han.
Jag nickar. Jag har väl för helvete haft läppstift på mig dag ut och dag in de senaste 20 åren. Hur har han kunnat missa det?
Sätter kurs mot sminket. Jag vet vad jag vill ha för nyans. Hittar ett bra ganska snabbt. Fort ska det gå när jag shoppar! Hugger läppstiftet och går mot kassan.
Expediten: "Oj, du har tagit ett av testerna ser jag här. Jag hämtar ett nytt åt dig!".
Jag tänker att det här är SÅ HIMLA TYPISKT mig. Varför ska jag ta testläppstiftet av alla jäkla läppstift för?
Expediten kommer tillbaka.
"Vad konstigt....det fanns inga sådana här kvar, alla fyra som stod där var märkta med lappen TESTER. Mycket mystiskt."
En annan expedit tar tag i saken. Hon scrollar upp alla testläppstift och konstaterar att folk visst hunnit ta små prover av precis varenda ett.
Jag påpekar att jag ändå kan tänka mig om jag får det lite billigare...
"Slå in det som en gåva!" säger den bossiga av expediterna.
Ka-ching! Jag har precis fått ett gratis läppstift!
"Tur att man inte lider av bacillskräck" säger jag till fruntimren bakom kassan. "Och bara för det så  kommer jag säkert drabbas av precis varenda sjukdom som finns!".
Alla ha ha ha-ar.
Min manlige kompis tycker detta är så typiskt mig och så himla otypiskt honom. ALDRIG att han råkar ut för något sådant här bra som stavas g r a t i s.
Bjuder honom på lunch på Kastrullhäxan. Jag har ju liksom redan sparat in en massa pengar. Bara sådär.

En annan sak:
Telefonen ringer. Det är min manliga kompis igen som ringer.
"Lyssna på det här. Tycker du att detta stämmer in på mig? FLEXIBEL, POSITIV, LÄTTSAM, UPPLYFTANDE, SYMPATISK, EMPATISK?"
"Tja, det gör det väl. Vad är det frågan om nu - ska du söka nytt jobb eller?"
"Nä, jag bara undrar. Om jag nu är allt detta - varför sitter jag här ensam då? Varför är jag fortfarande singel?"
Ha ha ha. Så roliga kompisar har jag. Det känns kul.



Inga kommentarer: