Summa sidvisningar

onsdag 12 september 2012

Nu skiter jag i Majgull Axelsson!

Var ute och körde med bilen igen. Jag är det ganska ofta. På hemvägen tänkte jag: "Nämen, om jag skulle ta och stanna till på Kupan nu innan jag åker hem? Eller förresten nä, jag pallar inte. Eller jo, vad fasen! Jag hoppar in där några minuter".
Fickparkerade stiligt utanför butiken. Någon tutade högljutt. På mig? Ja, på mig. Det var vaktisen Håkan från Rosenlundsskolan som satt inne i sin flotta Volvo med nedvevad ruta.
"Jaså! Är det här du är och springer?" ropade han klämkäckare än hela familjen Wahlgren tillsammans.
"Ja, här är jag stammis!" ropade jag käckt tillbaka. "Har du varit inne och fyndat du med?"
"Nja, jag ska på joddlarfest i helg men jag hittade tyvärr inget!"
Här är det faktiskt läge att stanna upp och tänka sig denne klämkäcke 46-årige man i lederhosen och en lustig hatt på huvudet. Rosig om kinderna och himla frejdig är han redan. Nä, jag har iallafall inga större problem med att föreställa mig honom på en joddlarfest. Alls.
Klev in på Kupan. Hittade duk, lakan, örngott, serieblaskor från 60-talet (KAN vara värdefulla, vem vet?) och nu till det bästa av allt....jag hittade även Jonas Gardells splajdans nya bok. Den om AIDS.
Lycka lycka lycka! 20 kronor kostade den. Pratar vi fynd eller pratar vi fynd?
Så nu lägger jag ned Moderspassion av Majgull Axelsson. Jag tycker ändå att den var ganska torr och tråkig.
Hejdå Majsan. Hej Jonas!

Inga kommentarer: