Summa sidvisningar

söndag 16 september 2012

Mästerkatten i nya stövlar

Har sagt det förr men kan säga det igen. Jag HATAR att shoppa. Det finns nästan inget som är värre än att leta efter kläder eller skor, komma in i en butik, se hur den topmodelsnygga expediten som är max 25 år, tittar surt på en och så råkar man få syn på sig själv i en spegel och så blir man lika sur som expediten. Surare.
Igår var Wendy och jag uppe på A6. Jag hade på mig EPA-jeans (kändes det som), en svart tajt klänning med tandkrämsfläckar på (upptäckte dom när jag kom hem), en svart tröja med hål på ärmen samt en svart poncho som jag levt i de senaste åtta åren. På fötterna: mina fula Turkiet-Adidas. Nä, risken att jag skulle bli påhoppad av nån frän person som ville göra en faktaruta om mig och min balla stil i Nöjesnytt var lika litet som ett halvt bäbiskvalster.
Men jag måste faktiskt ha nya skor/stövlar och jag måste ha det NU.

Efter att ha avverkat varenda skobutik i köpcentrat så hamnade vi till sist inne på ECCO. Där fanns dom här stövlarna. ASSKÖNA. Klassiskt snygga. Inga fula dragkedjor, spännen, flärpar eller dinglande tofsar. Enkla.
Det svåra: Priset.
"Mamma. Det står 1799:- på prislappen. Är det typ ettusenåttahundra?"
Jag nickade.Och lommade ut.
Men nu har jag sovit på saken och jag kommer nog köpa dom ändå. VARFÖR???? skriker ni nu. VARFÖR?
Jomen kolla här. Om jag har dom i flera år (vilket jag brukar ha) så är det trots allt inte så dyrt. Och allvarligt talat - jag lägger ju i stort sett inga pengar alls på kläder. Då kan jag väl få unna mig ett par jädra ECCO-stövlar eller?

Radiofesten hägrar. Har stövlarna snart. Då är det i stort sett bara resten kvar. Byxor? Kjol? Klänning? Jacka? Än så har jag inte panik men den kommer.

Var så säker.

3 kommentarer:

Barasara sa...

"Lika litet som ett halvt bäbiskvalster". Haha, skoj!

Snygga stövlar, tycker du gör helt rätt som slår till. Jacka, hår, klocka, väska - det som man bär dagligen är värt att lägga pengar på. När det kommer till Ecco lägger du ju dessutom pengar på något som ska vara fotvänligt. Typ som investering i hälsan ;)

Stövlarna utgör basen för radioferren, nu kommer du hitta resten plättlätt!

Sparkling sa...

Om du h stövlarna i fem år har det kostat dig 30 kronor i månaden = ingenting. KÖÖÖÖÖÖÖÖP, som Paolo Roberto (kanske) skulle ha gastat.

randigkatt sa...

Tack för påhejningarna! Idag är det jag som stövlar iväg till A6, eller Hades, igen.