Summa sidvisningar

lördag 18 maj 2013

Fredag kl.21.45


Är på krogen och dränker mina sorger tillsammans med Lill. Vinet flödar, musiken är HÖG och vi skrattar och flamsar som om det inte alls fanns nån i sällskapet som precis blivit utlasad från radiojobbet hon älskar.
Det ringer i min mobil.
"Hej!"
Det är C.
"Hej!
"Vad vill du?" skriker jag för att göra mig hörd.
"Jag vet inte!"
Ha ha ha. Är inte det hemskt kul? Det är min humor på nåt sätt. Att ringa upp någon och inte veta vad man vill. Kul som sagt.

Rolig är Peter Apelgren också. På hans twitterprofil står det nåt i stil med "Alla skrattade när jag sa att jag ville bli komiker. Men nu är det minsann ingen som skrattar längre!"
Varför kommer inte JAG på såna saker för?



Dagens låt: Photograph - Ringo Starr.
När man är ute med Lill och festar till det så får man räkna med en fotosession som saknar motstycke. Det ska tas tvåhundra bilder med hennes smartphone och vi skrattar och flinar och viftar med händerna som två retards för att visa hur K U L vi minsann har det. När vi sedan kollar på bilderna så blir vi jättebesvikna.
"Nä, där ser mitt huvud jättestort ut", "Jag ser ju ut som en asiat!", "Kolla, jag är ju harmynt!" etc etc.
Fast roligast var Lill när hon sa. "Fan vad ful man är när man inte gör sig till!"
Den kommentaren kommer jag bära med mig länge. Länge.

Inga kommentarer: