Summa sidvisningar

fredag 10 maj 2013

Nu är det kört. Riktigt kört

I onsdagskväll började jag känna mig jättekonstig i händerna. På morgonen dagen efter var jag hemskt stel och lite svullen, speciellt i vänster hand. Var ute och gick min tidiga runda men kunde inte springa en millimeter - det kändes som om mina knän skulle paja då.
Ont i leder = LEDGÅNGSREUMATISM.
Ledgångsreumatism = livet är slut.

Ringer vårdcentralen nu på morgonen. Förklarar min oro. Det är fredag, vad skönt det hade varit att få komma och ta prover innan helgen och...."du kan få en tid nästa torsdag"
Jag håller inne en snyftning.
"Så det är meningen att man ska försöka självläka då? Om du tittar i mina journaler så kan du se att jag inte precis överbelastat sjukvården. Jag är OROLIG nu! Vad ska jag göra?"
Hon i luren blir lite nervös och säger att jag ska återkomma på måndag och eventuellt få en akuttid. Annars är det en läkartid på torsdag som gäller.
Jag tackar (för ingenting) och lägger på.
Googlar "ledgångsreumatism". Allt stämmer. Det KAN tydligen bara komma över en natt. Hurra!

Är så stel. Känner mig som en 85-åring i kroppen. Och ja - jag är skitdeppig. Och ledsen. Vad fan ska jag drabbas för? Jag som verkligen tänker på vad jag stoppar i mig.
Håll era rörliga tummar för att jag har fel, fel, fel. Att det här bara är nån slags konstig inflammation.
Tjoflöjt fast tvärtom.

6 kommentarer:

Sarabarasara sa...

Usch. Både för att du har ont, för att du mår dåligt och för nervositeten. Jag håller tumme för att det snart går över, att det i värsta fall är någon inflammation. Kanske är det förkylningen som spökar?

randigkatt sa...

Tack för tumhåll. Ja, jag hoppas att det bara är nåt skit så att det inte är kroniskt. Ledgångsreumatism känns bara så INTE jag :-(

Mitt lilla face sa...

Du ska aldrig googla sjukdommar
du har en förskylning i kroppen punkt.
inget att orasig för jag har haft en seg förskylnings tid (3 veckor)
Det släpper snart

Mitt lilla face sa...

PS jag har en seglivad Dyslexi som inte heller verka gå över (stafar lite tokigt)

randigkatt sa...

Hoppas du har rätt, Matts!

Sparkling sa...

I know the feeling :-( håller tummarna för att det bara är nåt tillfälligt.