Summa sidvisningar

måndag 13 maj 2013

Morgonen doftar vår och jag är glad igen


Ni vet den där gamla sagan om Peter och vargen? Stämmer inte den ganska bra in på den här blogginnehavaren? Jag ropar och skriker om än det ena och än det andra och nu är det fara på taket här och HERREGUUUUUD! HJÄÄÄÄLP! och så är det inte det. Någon fara alltså. Jag är expert på falska varningsskott tydligen. Vi döper om sagan till Mirre och vargen. Vi gör det nu.

Nej. Jag har nog INTE ledgångsreumatism. Vad det var frågan om vet jag fortfarande inte så jag tänker faktiskt vara så inuttahelvette fräck och ta den där läkartiden ÄNDÅ på torsdag. Det är dags att kolla upp den här gamla kroppen. Såvitt jag vet så har jag varit med och betalat skatt till landstinget sedan jag var 18 år ung och hade mitt första riktiga jobb som städerska på Västra Klinikerna. Nu är det paybacktime, Landstinget!
Jag vill faktiskt veta om jag är riktigt frisk.Och hur sjutton man bara kan svullna upp sådär otäckt utan anledning. Eller förresten...jag har mina onda aningar och det är nu som du Lena får sluta läsa.

Jag har en nämligen en gammal kompis som rekommenderade NÄSSELPULVER - det skulle bland mycket annat vara kanonbra mot håravfall. Detta råkade jag nämna högt här i hemmet och tre dagar senare stod det en brun illaluktande påse full av grönt pulver i skafferiet. Två matskedar om dagen skulle intagas. Gärna i juicen eller i filen.
Är det något jag är jätteintresserad av så är det att må bra och mår bra gör man ju av nyttiga saker. Nu skulle här ätas nässelpulver!
I tre dagar tvingade jag i mig den gröna sörjan och sedan.....började jag må väldigt, väldigt dåligt. Blev vansinnigt öm i lederna och som sagt var - händerna gick knappt att röra.
Slutade med det nyttiga, åt pizzor och chips och det var H Ä R L I G T, smorde in mig med världens bästa salva, nåt slags hästliniment från EKO-hallen (av alla ställen!) och sakta, sakta blev jag bättre. Jag måste vara landstingets våta dröm! Tänk om alla sjuka, potentiella patienter kunde vara som jag! Bara läka sig av sig själva sådär med hjälp av hästkurer och Estrella. Härligt.

Nu ska jag I OCH FÖR SIG inte dra nässelpulvret helt i smutsen. Skägget äter det med stor aptit och han klagar inte över att han fått, buhu, ont i sina leder. Kanske är det inte alls nässelpulvrets fel men jag vet bara det att jag vågar ALDRIG mer ta ens en halv tesked utav det utifallomatt det onda skulle komma tillbaka.

Så Lena. Nu kan du titta igen.

Dagens låt: Glad igen - Ulf Lundell
Ulf Lundell? Ja, Ulf Lundell!

4 kommentarer:

Lena sa...

Två matskedar ?? Vem har sagt att du ska äta det ?? Snacka om överdosering. En halv tesked tar jag varje morgon. That's it !

Mitt lilla face sa...

Nässelsoppa så här till våren får räcka

randigkatt sa...

Lena: Det står så på vårt paket. 1-2 matskedar om dagen.

Lena sa...

Jaha, låter otroligt mycket.....