Summa sidvisningar

fredag 31 maj 2013

Jag finns kvar


Och här kommer ett litet livstecken och en snabb resumé av mitt liv sedan sist. Varit på piren igen. Träffade trevliga Åskan som hade haft samma jobb som jag på trafiken för tio år sedan. Vi blev genast facebookvänner. Har varit på kurs. Varit på personalmöte. Det sistnämnda var så tråkigt att jag höll på att börja lipa. Har gått runt HELA Munksjön. Ätit ute nästan varenda dag. Tappat secondhandsugen. Fått höra att jag är "nästan lika rolig att prata med som med de döda". Varit på vårdcentralen med Mille för andra gången på tre veckor. Han har konstiga utslag. Fått bilen stulen. Fått bilen hittad (tack polisen) med bilnycklarna i (min senilitet är på frammarsch). Börjat på nya jobbet. Blivit lite solbränd på vänster kind samt näsan. Fått dåliga fötter igen. Varit hyfsat disciplinerad på att gå upp tidigt på morgonen för att motionera ute. Tackat ja till att jobba midsommardagen. Blivit arg på mig själv för just det. Längtat tillbaka till radion. Längtar till sängen. Just nu. Godnatt jord.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Glädjer mig att du finns kvar,kram på dig!!!Tuppen

randigkatt sa...

:-) Tycker vi ska luncha snart, hörru!

Mitt lilla face sa...

vad mycket,,, har du jobbat på radion ? vad kul berätta mer

randigkatt sa...

Matts: Jag har jobbat mest med trafikradion men även kåserat och pladdrat i andra program. Radio är så himla kul! Saknar det skitmycket.