Summa sidvisningar

lördag 19 mars 2011

Borde kanske sova?

Godmorgon. Klockan är inte ens sex på morgonkvisten och här sitter en annan. Som väl rimligtvis borde ligga i sängen, eller? Eftersom det är lördag? Men nä. Sova går ju inte. Det funkar ju bara om man ligger i soffan på kvällen och till exempel kollar på en intressant rulle, som kanske Oscarsvinnande, danska HÄMNDEN med Mikael Persbrandt, och man ligger där och tänker att "vilken bra film, undrar vad som ska hända, så spännnande!" och när man har tänkt klart den tanken så zzzzzzzzzzz.
É dé fel på mig? som Linda Bengtzing skulle ha uttryckt det.
Jag äter hyfsat bra. Jag är ute och rör på mig. Jag är ganska aktiv här hemma. Jag äter både Rosenrot-och järntabletter. Röker inte. Dricker inte. Trött jämt. Väldigt upplyftande.
Får ta och tänka på något annat.....Mats ska kastreras på fredag. Jag ska till tandläkaren nästa måndag (var det fyra år sedan? Skräckscenariot är att Zlatan låter meddela att vi måste ses många gånger till under våren och sommaren).
Också ska vi ha årsmöte i bostadsrättsföreningen alldeles snart. Där de övriga i huset ska rösta om vi äger vårt rum (där jag sitter nu och skriver) i källaren. Sjukt.
Inte konstigt att man blir trött egentligen.

Dagens låt: Tired of waiting - Kinks.
Det känns faktiskt lite så. Som att man väntar på något. Men på vad? Att livet ska komma störtande emot en med utsträckta armar? Eller?
Behöver nåt nytt och nåt annat för att skingra tankarna. Vill börja renovera. NU.



Website counter

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fattar precis vad du menar -jag minns inte ens när jag såg klart en film eftersom jag också är drabbad av att somna gott i filmsoffan...likadant mönster alltid-jag hyr DVD-filmer på hemmakvälll,3 st närmare bestämt, som jag får ha i en vecka-slutar alltid med jag har sett ca 15-20 min av varje film när jag lämnar tillbaks dem & beklagar mig varje gång att jag aldrig någonsin ska göra om samma misstag igen. Än så länge har jag aldrig lyckats somna på riktig bio men det var nära ögat sist. jag har också en fråga?fattar inte riktigt det där om Zlatan som du skrev om?Hej hopp från AK64

randigkatt sa...

Hej AK!
Skönt att jag inte är ensam om problemet....kanske åldersrealterat då?
Zlatan är min nye tandläkare som jag ännu inte träffat.... Hoppas att jag slipper se honom mer än just denna gång nu i mars.