Summa sidvisningar

tisdag 1 mars 2011

Jag skulle hellre gå på gatan än att

Vara lärare. Aldrig kan man vara ledig, aldrig kan man riktigt koppla av. Ingen har respekt för en och hur ska man kunna lära sig alla landskap utantill? Läxor var tråkigt redan på 70-talet. Varför skulle jag vilja fortsätta traggla 2011? Usch, tvi, blä - lärarjobbet går bort.
Liksom slaktarjobbet. Trallallalla, döda döda döda söta, oskyldiga, livrädda djur dagarna i ända. Tömma på blod, karva, karva. Hur mår en slaktare efter åtta timmar på jobbet? Kan man överhuvudtaget ha något som exempelvis "fredagsmys"?
Tvi vale ett sånt ofattbart hemskt jobb!

Eller detta då! Stå i en liten vagn på ett torg! Kanske sälja falafel eller fisk. Tre kvadratmeter att röra sig på. Jag säger som Joakim Nielsen sa: "Jag heter Klaustro. Jag har fobi. Jag söker rum att leva i". Vagnpåtorgjobb - bort det!

Säljare. Smila, lisma och luras dagarna i ända. Yäk. Nästan lika hemskt som att vara slaktare.

Eller att vara telefonförsäljare och råka på folk som är som en själv. Jag har nolltolerans numera mot allt vad telefonförsäljare heter. Ber dom i och för sig inte att DRA ÅT HELVETE!!! men jag snäser av och kastar på luren så fort jag kommer åt. Det kan inte vara kul att jobba under sådana premisser....
....min lilla sötisdotter vill bli konstnär eller jobba på bibliotek. Tack och lov för rekorderliga jobb!

Inga kommentarer: