Summa sidvisningar

fredag 11 mars 2011

Ja! Alla byter med alla!

Stora saker är på gång. Nu ska det ske. Vi ska renovera lyan. Barnen ska få egna rum. Wendy tar vårt sovrum. Vi tar barnens rum och Mille tar rummet i källaren. Det medför ju en del problem dessvärre. Nämligen att vi måste ta hit målare och kanske även nån annan jobbig hantverkare. Nya gardiner, nya blommor, nya mattor, nya möbler, nya prylar, nya allt - jag kommer bli ruinerad. Men som vanligt så börjar jag med att slå mina lovar runt second hand-butikerna. I tisdags var jag och Wendy till exempel på Kupan och där i källaren stod den här gamla möbeln:



En superfin bokhylla från 50-talet i teak! Gissa vem som blev kär i den? Wendy. Just det. Hon gav sig inte. Hon, det antika lilla barnet, bara skulle ha den i sitt nya rum. Så för 495:- fick hyllan flytta hem till oss istället. Och varför inte - den har ju en utdragbar hurts som hon ska ha som skrivbord och en himla massor av lådor och andra fack = brabrajättebäst.
Om typ tre veckor går startskottet. Jag uppdaterar!

Dagens låt: Money for nothing - Dire Straits.
Gissa hur många flyttkartonger med gammal skit som står i vårt källarförråd? Tre? Fel. Plussa på med åtta. Herrejävlar. Elva stycken. Elva.
Imorgon ska vi förhoppningsvis få med oss allihop ner till loppisen. Skit ska förvandlas till reda pengar. Money for nothing!

4 kommentarer:

Lena sa...

Ha ha kul ... skit ska förvandlas till pengar fniss
Jisses ... vågar ni anlita hantverkare igen? Med tanke på badrummet som tog hmmmm 2 (?) månader. Lycka till i alla fall - hoppas det flyter på bra!
Hälsa det "lilla antika barnet" & Milleman.

randigkatt sa...

Tre månader tog det om jag får be. Den här killen lovade dock att det skulle ta max tre dagar per rum.
Törs man lita på det?

Lena sa...

Hmm nä sorry, det törs du inte lita på. Men man kan ju hoppas hoppas hoppas!

Barasara sa...

När det "bara" handlar om målning/tapetsering/golvläggning behöver du nog inte vara orolig. Det är ju när det är rör inblandat som det tar tid.
Avundas dig och ditt projekt (fast inte kostnaden då). Jag längtar ihjäl mig till en eventuell flytt och iordningfix. Härligt att se Wendys känsla för stil trots sin ringa ålder :)