Summa sidvisningar

tisdag 1 mars 2011

Först ett vinterbad sedan...

...sjukstuga i flera dagar.

Kolla in lillplutten i mitten av bilden. Är han inte ovanligt blek? Varför såg jag inte varningstecknen för? Han ville inte leka, inte ha fika, han var osedvanligt medgörlig och foglig...

Vattnet i tunnan är ju förstås jättevarmt men utomhusluften är desto kallare. Brrr. Så fort plutten kom upp och fick på sig kläder fattade jag att han var sjuk. Och sjuk var han. Är han. Han har haft feber ända sedan i lördags. Feber och hosta.
Som tur var (jag har ofta tur trots allt har jag märkt) så hade jag inget jobb inplanerat. Jag jobbar onsdag, torsdag, fredag istället och tills dess lär han ju vara frisk.
Hemmamys!

Dagens låt: Puss - Docenterna.
En febrig liten kille är väldigt trevlig att umgås med. "Mamma! Jag vill myyyysa med dig!" kan han ropa och när man hörsammar och tackar ja till inbjudan så sitter han där och putar med sina feberheta läppar för att han absolut "vill ha en puss" och sedan en kram eller två på det. Jag kan vara hemma jämt känns det som.
Och är det vabruari så är det.

Website counter

Inga kommentarer: