Summa sidvisningar

söndag 20 mars 2011

Singel, kattbo eller mambo?

Mille, fem och ett halvt år samtalar med Skägget nere i källaren.
"Du har ju sagt att när du blir stor så ska du bo ensam med en katt. Ska du inte ta och skaffa en tjej också?"
"Men jag kommer inte hitta nån!"
"Jamen, jag vill ju bli farfar. Det vore ju jättekul om du fick barn."
"MÄH!! Killar KAN inte få barn!"
....och så går diskussionens vågor höga ett tag. Mille kommer till slut fram till att okej, han ska trots allt försöka hitta nån tjej.
Tio minuter senare så dimper han ned i soffan hos mig.
"När ska vi gifta oss?"
"Ska du och JAG gifta oss?"
"Ja, när pappa blir farfar!"
"Men man kan ju inte gifta sig med sitt barn."
"Nämen alltså, inte när jag är barn utan vuxen - DÅ. Då kan vi gifta oss!"

Dagens låt: Wedding - Hep Stars.
Mille säger ofta att han är kär i mig fast så långt som till giftermål har det liksom aldrig kommit. I framtiden kanske det är tillåtet? Vem vet. Fast åldersskillnaden alltså....nja..jag vacklar lite där.

Website counter

1 kommentar:

Barasara sa...

Å herregud vad härlig han är småfisen. Men HUR kan han redan vara 5, nästan 6 år? Jag minns fortfarande när jag svarade i Nyfiket och du ringde från BB :)

Om inte du och Skägger redan är coolaste föräldraparet man kan tänka sig, vad kommer ni då vara när ni är mor/farföräldrar?