Summa sidvisningar

söndag 27 mars 2011

Familjen 1X2

Söndagar med sol - då bara måste jag ut i skogen. Och helst ska hela familjen dras med. Idag gjorde vi IKHP igen, mest för att jag ju gick och vann en fikabiljett förra veckan. IKHP är bäst. Närmast. Och ger mest för pengarna. Kolla bara in själva avrundningen på rundan - vicken utsikt va! Man ser ända till Taberg (vink vink Lena). Idag var dessutom frågorna rätt lagom kluriga. Typ: "Vad betyder det gamla ordet DJÄKNE"? Är det 1. Riddare. X. Elev. 2. Dräng?

Jag plitade dit en 2:a. Därmed förväntar jag mig ett fint pris även till nästa söndag.

Dagens låt: Walk like an egyptian - Bangles. Kanske jag inte gör men jag struttar fram ganska kvickt. Upptäcker nya rundor varje dag. Igår visade Anna-Karin mig en skitbra runda runt Axamosjön. Spännande rundan runt Rocksjön med sina spångar rekommenderas också starkt. Förbi Oset och in genom Vättersnäs eller bara traska längs med Huskvarnaån funkar det med. Jag har förvandlats till en bulle. En hurtbulle. Gilla!

1 kommentar:

Lena sa...

What! Har du blivit en sån vandrare?! Va härligt! Önskar jag kunde komma igång också. "Jag är den glade vandraren tra la la la lala"
Vink tillbaka förresten.
LK