Summa sidvisningar

söndag 31 juli 2011

Trappan från helvetet

Korkmattan är borta och förbi. Här återstår det att dra bort den vita pappen som sitter limmad. Värmepistol+hårda nypor är ett plus om det ska fungera att ta bort skiten. Enormt tråkigt jobb!
Moment 3: Pensla på färgborttagningsmedel, vänta en kvart och sedan skrapa. Det gamla limmet och färgen såg ut som lös bajs. Mycket tråkigt jobb!
Korkmatta och papp och lim borta. Nu återstår bara ännu mera trist skitgöra....
..att slipa, spackla och måla. Jag lurar på om träet ska behållas och att man bara laserar och så målar man vitt mellan stegen. Eller ska jag måla hela trappan vit? Hur hade du gjort?

Website counter

3 kommentarer:

Barasara sa...

Å ena sidan tycker jag trappan är jättesnygg och att det blir fint med kontrasten mellan mörkt ruffigt och vitt. Å andra sidan låter helvitt snyggt - och kanske minst knöligt när du ska måla?

Men, kanske att kontrasten mellan mörkt och vitt är bra när man går nerför i mörkret? Att det blir lättare att se var man ska sätta fötterna? Vad säger Martin Timell?

randigkatt sa...

Martin Timell tyckte att jag skulle sätta tillbax korkmattan. Han ÄR verkligen dum i huvudet!
Jag rådfrågar Ernst istället - han kommer säga att träet ska bevaras. Det är nog det jag vill höra, trots allt.

Anonym sa...

Erfarenhet med vit trappa: allt hår och damm och alla fläckar syns FÖR bra. Behåll träet och måla vitt emellan - superfint!
/Susan